התנועה לאיכות השלטון:” על דרקטוריון חברת החשמל להפעיל שיקול דעת עצמאי ובלתי תלוי בעמדת שר התשתיות בבחירת מנכ"ל החברה" במכתבה לשר התשתיות, ליוה"מש ולדריקטוריון חב' החשמל דורשת התנועה גם כי הדרקטוריון יכונס בהקדם האפשרי.

התנועה לאיכות השלטון:” על דרקטוריון חברת החשמל להפעיל שיקול דעת עצמאי ובלתי תלוי בעמדת שר התשתיות בבחירת מנכ"ל החברה" במכתבה לשר התשתיות, ליוה"מש ולדריקטוריון חב' החשמל דורשת התנועה גם כי הדרקטוריון יכונס בהקדם האפשרי.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה מציינת התנועה כי למיטב ידיעתה אמור דירקטוריון חברת חשמל לבחור בימים אלה את המועמד לתפקיד מנכ"ל החברה. זאת לאחר שועדת האיתור, שמונתה על ידי הדירקטוריון, בחנה כ – 70 מועמדים לתפקיד, ובחרה להמליץ על מועמד מסוים. לעומת זאת, ובהתאם למידע שהגיע אל התנועה, שר התשתיות מר בנימין (פואד) בן אליעזר, מעדיף לכאורה מועמד אחר, מועמד שכלל לא הגיש את מועמדותו לוועדת האיתור, וממילא לא נבחן והוערך על ידה. בכלל כך אף ניהל השר שיחה אישית עם המועמד המוביל, אשר נבחר על ידי וועדת האיתור, בה הובהר לו לכאורה כי בחר השר במועמד אחר. הליכי איתור מועמדים בחברות ממשלתיות, בטח ובטח לתפקידים רמי דרג כתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, צריך שיהיו הליכי איתור נאותים ומשמעותיים המתנהלים בהתאם לכללי המנהל התקין והחוק. בכלל כך, נקבעה ההלכה, כי הדירקטוריון נדרש להפעיל שיקול דעת עצמאי ובלתי תלוי בעמדתו של השר, שכן, השאלה היא אינה "את מי מבקש השר למנות" אלא השאלה הניצבת בפני הדירקטוריון היא "מי הוא המועמד הראוי ביותר". כפועל יוצא מכך, אל לו לדירקטוריון לשבש את הסדר שנקבע בחוק, המעמיד את אישור השר בסוף ההליך ולא בראשיתו, ובכך לבטל את שיקול הדעת המסור לו בפני שיקול דעתו של השר. אמנם רשאי הדירקטוריון להתחשב בעמדתו של השר, אך שיקול זה צריך שיבוא כאחד הנתונים מתוך מכלול שלם, ואין להעניק לעמדתו של השר משקל מכריע ובלעדי. בנסיבות אלו באם אכן אכן נכונה הטענה כי ן השר, או מי מטעמו מתכוון, לפעול לבחירתו של מועמד שכלל לא עמד בפני וועדת האיתור, במקום המועמד אשר נבחר על ידי וועדת האיתור, ואשר עמו אף ניהל השר שיחה אישית המבהירה לו לכאורה כי לא הוא המועמד המוביל, יש בכך משום התערבות מכרעת של השר, או מי מטעמו, אשר עוקפת את הליכי האיתור הראויים. התערבות מעין זו מרוקנת מתוכן את תפקידה של וועדת האיתור כמו גם את שיקול דעתו של הדירקטוריון. ראוי כי הדירקטוריון לא ייתן ידו לניסיון לעקוף את הסמכות הנתונה לו, ויפעיל את שיקול דעתו באופן עצמאי ובלתי תלוי בעמדת השר, כמחוייב ממעמדו של הדירקטוריון כנאמן הציבור ומהתפקיד המוקנה לו בחוק. בנוסף נודע לתנועה כי הדירקטוריון אשר אמור היה להתכנס ממש בימים אלה על מנת לדון בעניין, אינו מכונס בשל נסיבות בלתי ברורות, וזאת חרף כי מונחת לכאורה על שולחנו של יו"ר הדירקטוריון בקשה של דירקטורים לכנס את הדירקטוריון. חוק החברות הממשלתיות קובע כי "הדירקטוריון יקיים ישיבה מיוחדת אם דרשו זאת השרים, הרשות או אחד הדירקטורים; הישיבה תתקיים תוך שבעה ימים מיום הדרישה, זולת אם נדרש לקיימה תוך זמן קצר יותר; בישיבה ידונו בעניינים המפורטים בדרישה והחלטותיה יובאו מיד לידיעת השרים והרשות". לכן על יו"ר הדירקטוריון לכנס את הדירקטוריון בהקדם, ולא יאוחר מהמועד אשר נתבקש לכאורה ע"י הדירקטורים .