התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה מר מני מזוז לקיים את התחייבותו להתחיל מיידית בבדיקת "פרשת בן אור". פעילות וועדת החקירה מתעכבת לכאורה למרות סיום החקירה הפלילית בסוגיה והגשת כתבי אישום כנגד המעורבים.

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה מר מני מזוז לקיים את התחייבותו להתחיל מיידית בבדיקת "פרשת בן אור". פעילות וועדת החקירה מתעכבת לכאורה למרות סיום החקירה הפלילית בסוגיה והגשת כתבי אישום כנגד המעורבים.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ושרת המשפטים מציינת התנועה כי היועץ המשפטי לממשלה במכתבו ביום 4/8/05 לשר גדעון עזרא ציין כי החקירה הפלילית צריכה להסתיים תוך מספר שבועות מועט ולאחריה תפתח בדיקה מערכתית בסוגיה, זאת בשל החשש מפגיעה בהליכים הפליליים. כן ציין במכתבו היועמ"ש כי "ניתן יהיה להתחיל בבדיקה מיד עם סיום החקירה". למיטב ידיעת התנועה החקירה הפלילית הסתיימה והוגשו כתבי אישום. לפיכך אין כל מניעה, גם אם נקבל את טענת החשש לפגיעה בחקירה הפלילית, לפתיחה בחקירה מיידית. כן מציינת התנועה כי "פרשת בן אור" מעלה שאלות קשות ועל פניה מלמדת על כשל מערכתי מתמשך. יש בה כדי להצביע על גידול סרטני ממאיר, מושחת ואלים שפשט ברחבי המערכת השלטונית בישראל מה שמדגיש את חשיבות הסקת המסקנות המערכתית בסוגיה. יחד עם זאת, מבקשת התנועה להבהיר כי ללא קשר להתקדמות ההליכים הפליליים אין שום מניעה להתחיל בפעולותיה של ועדת חקירה באופן מיידי. התנועה למען איכות השלטון מבקשת לצאת כנגד הטענה כי פעילות ועדת חקירה עלולה לפגוע בחקירה הפלילית וטוענת במכתבה כי ועדת החקירה יכולה לפעול תוך חובת סודיות ותאום מלא מול גורמי החקירה דבר אשר ימנע פגיעה בחקירה הפלילית. כן מציינת התנועה כי לעיתים פיצול ההליכים לתקופות כרונולוגיות שונות דווקא מוביל לתוצאה הלא רצויה של אובדן אמון הציבור בשני ההליכים! התנועה מדגישה כי מדובר בשני אפיקים נפרדים, בעלי מטרות נפרדות, אשר הטיפול באחד מהם אינו צריך לפגוע באחר. ועדת החקירה צריכה לנתח ולבער את הליקויים המערכתיים החמורים בפרשה ואילו הדין הפלילי נועד להתמודד עם המקרה הקונקרטי בו אנו דנים. מכל מקום מדגישה התנועה כי למיטב ידיעתה ההליכים הפליליים הסתיימו כך שממילא הוסרה המניעה לפתוח בחקירה מיידית זאת כאמור במכתבו של היועמ"ש עצמו. לאור כל זאת מבקשת התנועה משרת המשפטים. היועמ"ש ופרקליט המדינה לאפשר את פעולתה המיידית של ועדת החקירה. מעבר למכתבה הנ"ל מדגישה התנועה כי החקירה הכרחית על מנת להשיב את אמון הציבור במערכות אכיפת החוק, ולמגר את נגע השחיתות אשר פשה במדינה.