התנועה לאיכות השלטון דורשת שלא לאפשר הצגת מועמדים נוספים לתפקיד מנכ"ל רשות השידור התנועה דורשת לכבד את החלטות ועדת האיתור למנכ"ל רשות השידור.

התנועה לאיכות השלטון דורשת שלא לאפשר הצגת מועמדים נוספים לתפקיד מנכ"ל רשות השידור התנועה דורשת לכבד את החלטות ועדת האיתור למנכ"ל רשות השידור.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון דורשת שלא לאפשר הצגת מועמדים נוספים לתפקיד מנכ"ל רשות השידור התנועה דורשת לכבד את החלטות ועדת האיתור למנכ"ל רשות השידור. התנועה פנתה באמצעות עו"ד ברק כלב לראש הממשלה, לשרה ליבני, ליוה"מש ולנציב שירות המדינה והתייחסה למכתבה של שרת המשפטים לתנועה בנדון מיום 2/11/05,. במכתבה, ציינה השרה כי ההליכים המקיפים בהם נקטה וועדת האיתור, הובילו לבחירת 3 מועמדים מובילים לתפקיד. בצד ההכרה כי הליכי וועדת האיתור הושלמו, מציינת השרה כי לגביה יכולים בנסיבות אלו תשעה חברי מועצה גם בשלב זה להעלות מועמדים נוספים, וכך גם נעשה לכאורה בפועל. התנועה למען איכות השלטון סבורה כי בנסיבות אלו, על הגורמים הממנים להימנע מנקיטה במסלול עוקף המלצת וועדת האיתור: על פי חוק רשות השידור יכולים 9 חברי מועצה להעלות מועמד מטעמם רק תוך כדי או לאחר דיון שנערך בעניין זה במליאה בנוכחותם- במקרה זה לא מתקיים לכאורה תנאי זה והצגת מועמדות על ידי חברי המליאה לא נעשתה לאחר או תוך כדי דיון במליאה בו היו נוכחים כמתחייב על פי דין. ולכן כשהחליטה רשות מנהלית על נקיטה במהלכים אשר במהותם הינם הליכים השקולים למכרז למיון מועמדים לתפקיד בכיר ברשות ציבורית, עליה לכבד הליכים אלו ולפעול בהוגנות ובסבירות. התעלמות מתוצרי הליך האיתור שהושלם, עשויה בנסיבות אלו ליצור רושם בציבור לפיו הליכי איתור לאיוש תפקידים בכירים בשירות הציבור הינם למראית עין בלבד הכפופים לכך שגורמי האיתור נענו לתכתיבים (ישירים או עקיפים) מצד הגורם הממנה. רושם מעין זה יביא לפגיעה ממשית בנכונותם של אנשים איכותיים ובעלי מוניטין לקחת בעתיד חלק בהתמודדות על משרות בכירות בשירות הציבור. לנימוקים אלו יש להוסיף נימוק נוסף, והוא העובדה שיצירת מסלול עוקף את החלטות ההליך שהושלם על ידי ועדת האיתור זה מכבר, ופתיחתו המאוחרת מחדש תוך כדי תקופה בה דובר על אפשרות ממשית של הקדמת מועד הבחירות, מעוררת קושי אף היא. התנועה מזכירה כי על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, על גורמים הממנים בתקופת בחירות מוטלת החובה לפעול באופן המונע מראית עין של העדפה או פסילה של מועמד בשל זיהויו על ידי הגורמים הממנים כמשתייך לכאורה לזרם פוליטי כזה או אחר. לאור כל זאת קוראת התנועה למען איכות השלטון לפעול למען כיבוד תוצר ועדת האיתור.