ערב הבחירות פותחת התנועה לאיכות השלטון במבצע להחתמת כל ראשי המפלגות בישראל על התחייבות למלחמת חורמה נגד השחיתות במדינה התנועה דורשת כי ההתחייבות תיכלל במצע המפלגות.

ערב הבחירות פותחת התנועה לאיכות השלטון במבצע להחתמת כל ראשי המפלגות בישראל על התחייבות למלחמת חורמה נגד השחיתות במדינה התנועה דורשת כי ההתחייבות תיכלל במצע המפלגות.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל החליטה לגייס את כל המפלגות שיתמודדו בבחירות הקרובות למלחמת חורמה בשחיתות. לדעת התנועה, השחיתות בישראל מהווה סכנה אמיתית ומוחשית לקיום המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית ולכן גם לעצם קיומה של המדינה. המדינה נמצאת במצב חירום לאומי ומולו על המדינה להציב תכנית חירום לאומית למלחמה בשחיתות. גם מבקר המדינה הקודם, השופט אליעזר גולדברג, קבע כי "הסכנה הגלומה בשחיתות חמורה מכל סכנה מדינית וביטחונית שמדינתנו חשופה לה…" ומבקר המדינה הנוכחי, השופט מיכה לינדנשטראוס, הוסיף ואמר כי "אין דבר חשוב יותר מהמאבק בשחיתות הציבורית, שעלולה לפורר את החברה הישראלית. היא מערערת את אמון הציבור בשליחי הציבור, מביאה אסון לדמוקרטיה ומחייבת פעילות ביד קשה. רק כך ניתן לעקור את התופעה הזו מהשורש." ביום 14 בדצמבר 2005 תכנס לתוקף האמנה הבינלאומית למלחמה בשחיתות, שנערכה על ידי האו"ם, וישראל הודיעה על כוונתה להצטרף אליה. יום ה- 9 בדצמבר 2005 הוכרז על ידי האו"ם כיום הבינלאומי נגד השחיתות, והוא מצויין על ידי כל מדינות העולם בצורות שונות. התנועה מציעה לציין בישראל את היום הבינלאומי נגד השחיתות ואת הצטרפותה של ישראל לאמנה, בהתחייבותן החגיגית של כל המפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות להכריז מלחמה בשחיתות ולנקוט בכל האמצעים כדי להדבירה. במסגרת זו יתחייבו המפלגות, לכלול במצע שלהן את מחוייבותן להלחם בשחיתות ולהדבירה וזאת ביחוד בשניים אלה: א. הקמת רשות לאומית למלחמה בשחיתות, שתכין תכנית לאומית למלחמה בשחיתות, תתאם בין כל גופי השלטון העוסקים בכך את יישומה של התכנית ותפקח על כך; ב. חיזוקם המיידי של כל גורמי האכיפה של שלטון החוק והקצאת כל האמצעים הדרושים לאכיפה אפקטיבית, יעילה וזמינה שלו. בימים הקרובים תחל התנועה להחתים את ראשי המפלגות על אמנת ההתחייבות למלחמת חורמה בשחיתות והיא תגרום לפרסום מלא של כל המפלגות שחתמו עליה. מפלגות שסירבו לחתום – ואנו מקווים שלא תהיינה כאלה – תקבלנה אף הן פרסום הולם בכל אמצעי התקשורת. התנועה תעקוב מקרוב אחר יישומה של האמנה ותגיש את התחייבות כל מפלגה למשפט הציבור כל אימת שתתהווה הפרה של האמנה בעתיד. כבר בימי התנ"ך פשתה השחיתות בישראל, כמתואר על ידי הנביא ישעיהו: "איכה היתה לזונה קריה נאמנה, מלאתי משפט צדק ילין בה – ועתה מרצחים. כספך היה לסיגים, סבאך מהול במים, שריך סוררים וחברי גנבים, כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים…". התנועה מאמינה שמחלת השחיתות שפשתה בנו אינה מחלה סופנית. אם נלחם בה בכל האמצעים ניתן יהיה להדבירה. אם נפעל כולנו בכוחות משותפים, עוד ימלאו בנו דברי הנביא ישעיה: "ואשיבה שופטיך כבראשונה ויעציך כבתחילה, אחרי כן יקרא לך עיר הצדק קריה נאמנה. ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה."