בעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון החליטה מנהלת מרכז ההשקעות לבטל את כתב האישור שניתן לחברת "קוקה קולה" לקבלת מענק בלתי חוקי בסך 65 מיליון שקלים.

בעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון החליטה מנהלת מרכז ההשקעות לבטל את כתב האישור שניתן לחברת "קוקה קולה" לקבלת מענק בלתי חוקי בסך 65 מיליון שקלים.
התנועה לאיכות השלטון
בנימוקיה ציינה מנהלת מרכז ההשקעות, בין היתר, כי הוחלט לבטל את כתב האישור לאחר שבסמוך להגשת העתירה לבית המשפט העליון הודיעה החברה בתקשורת, כי אין בכוונתה להעביר את מפעלה לאשקלון. כמו-כן, צויין, כי על אף שחלפו שנתיים ממועד קבלת כתב האישור לא החלה החברה בביצוע ההשקעות שעבורן ניתן כתב האישור. הודעת הביטול תשלח לחברה במהלך השבוע הקרוב. בפברואר 2004 עתרה התנועה לבג"צ לביטול אישור המענק בסכום של 65 מליון שקל, שהחליטו מרכז ההשקעות והשר אהוד אולמרט להעניק לחברת "קוקה קולה" על העתקת המפעל לאשקלון. ארבע שעות לאחר הגשת העתירה כבר הודיעה חברת קוקה-קולה בתקשורת, כי היא מוותרת על המענק הממשלתי, אולם לא פעלה בהתאם להצהרתה. עניינה של העתירה בהחלטת מנהלת מרכז ההשקעות, מיום 22.12.03 להכיר בתכנית להעברת מפעל "קוקה קולה" מבני ברק לאשקלון כתכנית מאושרת על פי חוק לעידוד השקעות הון, תשי"ט-1959, במסלול מענקים, ולאשר לחברת "קוקה קולה" מענק בסך של 65 מליון שקל. התנועה טענה בעתירתה, כי החלטה זו התקבלה בניגוד לכללי מינהל תקין, תוך פגיעה חריפה בעיקרון השוויון, בעיקרון הצדק החלוקתי, בחוסר סבירות קיצוני, בחוסר מידתיות בולטת, תוך פגיעה בחופש העיסוק ותוך שורה של פגמים קשים בהליך אשר קדם להחלטה, וכן תוך שהיא מעדיפה את "קוקה קולה" ללא מתן הזדמנות לגופים רלוונטיים אחרים במשק להציע הצעות להתחרות על תקציב מרכז ההשקעות. החלטה זו התקבלה על אף התנגדותו הנחרצת של משרד האוצר, בראשותו של בנימין נתניהו, ותוך שהיא אף עומדת בניגוד מוחלט להנחיות מפורשות אשר ניתנו על ידי היועץ המשפטי לממשלה.