בעקבות מתן הטבות במס לחברת טבע על סמך המונח "מפעל חלוצי", שאינו מוגדר בחוק לעידוד השקעות הון ושנעשה בו שימוש לראשונה, דורשת התנועה למען איכות השלטון ממנהלת מרכז ההשקעות להגדיר מהו "מפעל חלוצי", וכן לקבוע קריטריונים ברורים למתן הטבות במס למי שייכלל בהגדרת "מפעל חלוצי". התנועה אינה מביעה עמדה באשר לעצם מתן ההטבה לחברת טבע.

בעקבות מתן הטבות במס לחברת טבע על סמך המונח "מפעל חלוצי", שאינו מוגדר בחוק לעידוד השקעות הון ושנעשה בו שימוש לראשונה, דורשת התנועה למען איכות השלטון ממנהלת מרכז ההשקעות להגדיר מהו "מפעל חלוצי", וכן לקבוע קריטריונים ברורים למתן הטבות במס למי שייכלל בהגדרת "מפעל חלוצי". התנועה אינה מביעה עמדה באשר לעצם מתן ההטבה לחברת טבע.
התנועה לאיכות השלטון
במכתב ששלחה היום התנועה למר חזי צאיג, מנהל מרכז ההשקעות, לחברי מנהלת מרכז ההשקעות, לשר האוצר, ליועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה ולמנכ"ל משרד התמ"ת מדגישה התנועה, כי היא איננה מביעה כל עמדה שהיא בנוגע לעצם מתן ההטבה לחברת טבע. כמו-כן, מכתבה כלל אינו עוסק בשאלות בדבר כדאיות ההטבה או גובה התרומה למשק כתוצאה ממנה. מוקד מכתבה של התנועה הינו קביעת קריטריונים ברורים למתן הטבות טרם הענקתן. קריטריונים שכאלו מקדמים את כללי המינהל התקין ואת עיקרון השוויון בכך שהם מאפשרים מתן הזדמנות שווה לכלל החברות במשק להתחרות בקבלת ההטבות הקבועות בחוק. כמו כן, קריטריונים אלו יוצרים שקיפות אשר מאפשרת ביקורת ציבורית עליהם ומונעים אפשרות לשקילת שיקולים זרים ובאופן זה מגבירים את אמון השלטון במערכת. התנועה ציינה במכתבה, כי מההודעה לעיתונות של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה עולה כי מנהלת מרכז ההשקעות החליטה להשתמש לראשונה בסמכותה להגדיר מפעל כ"מפעל חלוצי" והעניקה לטבע מעמד של "מפעל חלוצי" בעבור הקמת מפעל לייצור תרופה לטיפול במחלת הפרקינסון. עוד עולה מההודעה לעיתונות, כתבה התנועה, כי "משמעות ההחלטה הינה הנאה מחמש שנות פטור ממס וזאת בנוסף ל-10 שנים להם היא זכאית במסגרת המסלול החלופי (סה"כ 15 שנים)". על פי פרסומים, כתוצאה מהכרזה זו טבע תחסוך תשלומי מיסים לאוצר המדינה במאות מיליוני שקלים. לכאורה ולפי פרסומים, ניתן המענק במקרה חברת טבע על סמך מונח סתום ומעורפל שנעשה בו שימוש לראשונה. ייתר על כן, לא מופיעה לגביו הגדרה כלשהי בחוק לעידוד השקעות הון, בדברי ההסבר לחוק, או במדריך של מנהלת ההשקעות עצמה: "המדריך ליישום החוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט-1959". לפיכך, כותבת התנועה, כי "כללי המנהל התקין מחייבים כי ראשית תיקבע הגדרה ברורה למונח, שבהסתמך עליה יוגדרו קריטריונים שקופים, אחידים, שוויוניים וברורים, אשר יאפשרו קיום תחרות ומתן הזמנות שווה לכלל החברות במשק". התנועה תשקול את המשך צעדיה.