התנועה לאיכות השלטון דורשת להטיל אחריות אישית ולהדיח מיידית את משה קרת מתפקידו לאור הלקויים הקשים בתפקודו עליהם עמד מבקר המדינה לאור התשובה שתתקבל תשקול התנועה את צעדיה המשפטיים.

התנועה לאיכות השלטון דורשת להטיל אחריות אישית ולהדיח מיידית את משה קרת מתפקידו לאור הלקויים הקשים בתפקודו עליהם עמד מבקר המדינה לאור התשובה שתתקבל תשקול התנועה את צעדיה המשפטיים.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה פנתה בנושא באמצעות עו"ד ברק כלב במכתבה לשר הבטחון, שר האוצר, היועץ המשפטי לממשלה ומנכ"ל רשות החברות הממשלתיות התנועה מציינת כי דוח ביקורת מבקר המדינה על רכישת מניות אלישרא מערכות אלקטרוניות בע"מ על ידי אלתא מערכות בע"מ חברת בת של התעשייה האווירית לישראל בע"מ מצביע על שורה של ליקויים משמעותיים בתהליך קבלת ההחלטות שהוביל לרכישה. דוח הביקורת מצביע על ליקויים בהליך הערכת השווי של מניות אלישרא: "אלתא השקיעה ברכישת 30% ממניות אלישרא והאופציה 100 מיליון דולר, ללא שבדקה ואישרה בעצמה הערכות שווי של אלישרא. אלתא והתע"א הסתמכו על ניתוחי רגישות שהתבססו על תחזיות הנהלת אלישרא, שאינן מקור אובייקטיבי ושהוגדרו על ידי היועץ הפיננסי מטעם התע"א כאופטימיות מדי. אלתא והתע"א גם לא בחנו את מהימנות הנתונים ששימשו בסיס לביצוע ניתוחי הרגישות". לאחר ההערכה הראשונית, שהתבססה כאמור על נתונים שנתקבלו מהנהלת אלישרא, נערכה בדיקת נאותות על ידי הסמנכ"ל לענייני כספים בתע"א. בדיקה זו העלתה שהרווח החזוי של חברת אלישרא נמוך בכ-40% מהסכום שנמסר על ידי הנהלת אלישרא. נתונים אלא לא הוסברו לחברי דירקטוריון אלתא. יתר על כן, בדוח הביקורת נכתב כי משה קרת, כמנכ"ל התע"א, דיווח לדירקטריון התע"א כי צוות בראשות סגן הסמנכ"ל לכספים שמונה לערוך את בדיקת הנאותות סיים את עבודתו, וכי תהליך הגילוי הנאות הושלם ואין ממצאים אשר יש בהם כדי לשנות את הערכת שווי החברה בסכום הנמוך ביותר מ-15%. אחריותו האישית של משה קרת, כמנכ"ל התע"א, לפגמים אלה, באה לידי ביטוי בכך שמשמעותה האמיתית של בדיקת הנאותות שביצעה התע"א לא הועברה אל דירקטוריון אלתא, וכן בכך שעסקה זו, החורגת מההון העצמי של חברת הבת, לא נדונה בדירקטוריון התע"א. אחריותו האישית באה לידי ביטוי גם בתפקידו כיו"ר דירקטוריון אלתא, כפי שנכתב בדו"ח הביקורת: "יו"ר דירקטוריון אלתא לא כינס את חברי דירקטוריון אלתא לישיבה, שבה אמורים היו להימסר מלוא הנתונים, שהיו דרושים לצורך קבלת ההחלטה העקרונית על הרכישה". האחריות מתמקדת במשה קרת בצורה מובהקת עוד יותר, כפי שנכתב בדוח הביקורת: "יו"ר דירקטוריון אלתא הגיש לכור את ההצעה לרכישת 34% ממניות אלישרא תמורת 100 מליון דולר, ללא שקיבל הרשאה מדירקטוריון אלתא, ואף ללא שיידע את הדירקטוריון קודם למתן ההצעה" . מבקר המדינה, בעמוד הפתיחה לדוח הביקורת, כותב כי ראוי שהדרגים הרלוונטיים ידונו בליקויים החמורים העולים מהדוח, "לרבות בהיבט האחריות האישית של יו"ר דירקטוריון אלתא ושל נושאי התפקידים". מתוכן הדוח גופו, עולה כי מר משה קרת, יו"ר דירקטוריון אלתא ומנכ"ל התע"א נכון לתקופה הנדונה בדוח, הוא האחראי המרכזי לפגמים הנזכרים. לאור האמור בדוח מבקר המדינה בכל הנוגע לפגמים מהותיים ועמוקים בתפקודו של מר קרת בנוגע לעסקה, סבורה התנועה לאיכות השלטון כי יש לפעול להטלת אחריות אישית במקרה זה ובכלל זאת יש לפעול להעברתו של מר קרת מתפקידו בלא דיחוי, וכך גם לבחון נקיטה בצעדים כנגד גורמים נוספים בהנהלת התע"א, על מנת למנוע באופן אפקטיבי הישנות מקרים דומים בעתיד זאת, במיוחד לאור כך שהדברים מצטרפים לשורה של ליקויים נוספים בתפקודה של התעשייה האווירית ובתפקודו של מר משה קרת בפרט, ואשר עליהם עמדו בין היתר, אף גורמי הביקורת. בהתאם לתשובה שתתקבל תשקול התנועה את צעדיה המשפטיים.