בהמשך לעתירה לבג"צ מאתמול להביא להחלפתו של יהודה אבידן, שהורשע בהפרת אמונים, כנציג ש"ס בועדת הבחירות המרכזית וכסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. קוראת היום התנועה למען איכות השלטון ליוהמ"ש להודיע לבג"ץ כי לא יגן על פעולת הרשות ולא ייצג את ועדת הבחירות או את יהודה אבידן בדיון בבג"צ שיערך ב20 לחודש זה.

בהמשך לעתירה לבג"צ מאתמול להביא להחלפתו של יהודה אבידן, שהורשע בהפרת אמונים, כנציג ש"ס בועדת הבחירות המרכזית וכסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. קוראת היום התנועה למען איכות השלטון ליוהמ"ש להודיע לבג"ץ כי לא יגן על פעולת הרשות ולא ייצג את ועדת הבחירות או את יהודה אבידן בדיון בבג"צ שיערך ב20 לחודש זה.
התנועה לאיכות השלטון
העתירה הוגשה אתמול באמצעות עורכי הדין של התנועה, אליעד שרגא, ברק כלב, דניאל קירס וצרויה מידד-לוזון. התנועה עתרה נגד סיעת ש"ס, ועדת הבחירות המרכזית, ויהודה אבידן, סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. בעתירה ביקשה התנועה מבג"צ להוציא צווים על תנאי הדורשים מועדת הבחירות המרכזית להסביר מדוע אינה פועלת להחלפת יהודה אבידן שהורשע בהפרת אמונים, כסגן יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לפי פרק ד' לחוק הבחירות לכנסת, ומדוע לא תבחר תחתיו נציג אחר מסיעת ש"ס שיכהן בוועדה כסגן יושב ראש הוועדה. כמו-כן, ביקשה התנועה להוציא צו על תנאי לסיעת ש"ס הדורש ממנה להסביר מדוע אינה מחליפה את יהודה אבידן, בנציג אחר מטעם הסיעה לכהונה כחבר ועדת הבחירות המרכזית לפי פרק ד' לחוק הבחירות לכנסת. התנועה ביקשה גם צו ביניים דחוף המורה לועדת הבחירות המרכזית להימנע מקיום ישיבות בהשתתפות יהודה אבידן, עד בירור העתירה. כן ביקשה התנועה מבג"צ צו ביניים דחוף שיורה ליהודה אבידן להימנע מהשתתפות בישיבות ועדת הבחירות המרכזית לפי פרק ד' לחוק הבחירות לכנסת, עד בירור העתירה. התנועה ציינה בעתירתה, כי יהודה אבידן הורשע בנובמבר 2004, ע"פ הודאתו, בעבירת הפרת אמונים. סיעת ש"ס מינתה אותו כחבר בוועדת הבחירות המרכזית. היועץ המשפטי לממשלה חווה דעתו, לפיה, לאור הרשעתו, לא ראוי שאבידן יכהן בוועדת הבחירות המרכזית וכסגן יו"ר הוועדה, וכי על סיעת ש"ס לשקול את הצבתו של אבידן בתפקיד זה. בישיבת וועדת הבחירות המרכזית מה- 6.2.2006, הביאה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, כבוד השופטת ד' ביניש, את נושא כהונתו של אבידן בפני מליאת הוועדה, לאור חוות הדעת האמורה של היועץ המשפטי לממשלה. בישיבה זו, ציינה יו"ר הוועדה כי אף שמינוי חברי הוועדה נמצא בסמכות הסיעות בכנסת, הסמכות לבחירת סגנים ליושב ראש הינה בידי הוועדה עצמה. עוד הדגישה יו"ר הוועדה, כי פנתה ליושב ראש תנועת ש"ס בהצעה להחליף את הנציג, אך נענתה בשלילה. התנועה הדגישה בעתירתה, כי על אף הנסיבות החמורות, ועל אף שדבר סמכותה בענין סגנים ליו"ר הושמע בפניה, החליטה מליאת הוועדה שלא לדון בנושא. כמו-כן, הדגישה התנועה, כי ועדת הבחירות המרכזית אינה רשות שלטונית רגילה. "מדובר בגוף האחראי על טוהר ההליך הדמוקרטי, לא פחות; בגוף שאמון הציבור בדמוקרטיה הישראלית עצמה מופקד בידיו". התנועה הוסיפה בעתירתה, כי "לא נראה כי יש צורך להכביר מילים על הסכנה והאבסורד הטמונים בכהונה של אדם עם הרשעה "טרייה" (כלשון היועץ המשפטי לממשלה) בהפרת אמונים כחבר וסגן יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית. נראה כי אף הפגיעה הקשה באמון הציבור ברשויות השלטון מכהונת מר אבידן ברורה דיה". התנועה ציינה, כי תופעת השחיתות בישראל הגיעה למימדים מדאיגים ביותר, וכי אין ספק שאי הפעלת הסמכות להחליף מורשע על פי הודאתו בהפרת אמונים כחבר וועדת הבחירות המרכזית, מצד סיעת ש"ס, הינה בלתי סבירה באופן המצדיק את התערבות בית המשפט. התנועה הדגישה, כי סירוב מליאת ועדת הבחירות המרכזית אפילו לדון בנושא העברת מורשע בהפרת אמונים מכהונה כסגן יושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת הוא מקומם במיוחד; וזאת, אף נוכח ניסיון יושבת ראש הוועדה להביא את הנושא החמור לדיון. "על דרך קל וחומר, מדובר בחוסר סבירות המצדיק את התערבות בית המשפט".