התנועה למען איכות השלטון: המועצה האזורית גליל תחתון מינתה לכאורה סגן שני בשכר ו/או בתשלום תנאי שירות נלווים מקופת המועצה חרף גירעונות של מיליוני שקלים מהם סבלה לכאורה בסמוך למינוי.

התנועה למען איכות השלטון: המועצה האזורית גליל תחתון מינתה לכאורה סגן שני בשכר ו/או בתשלום תנאי שירות נלווים מקופת המועצה חרף גירעונות של מיליוני שקלים מהם סבלה לכאורה בסמוך למינוי.
התנועה לאיכות השלטון
במשרדי התנועה התקבלה פניה ממנה עולה לכאורה כי בחודש מרץ 2005 מונה מר שבתאי זכריה לסגן שני לראש המועצה האזורית הגליל התחתון בשכר ו/או בתשלום תנאי שירות נלווים. כך למשל נטען בפני התנועה, כי מר שבתאי מקבל לכאורה שכר ו/או תשלומים נלווים בסך של עשרות אלפי שקלים בחודש אם לא יותר מכך. זאת למרות שעל פי צו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), לפקודת המועצות המקומיות ולחוזר מנכ"ל משרד הפנים בעניין שכר ותנאים נלווים מחודש מאי 2004- מועצה מקומית, או אזורית, אשר מספר תושביה קטן מ-10,000 תושבים, אינה רשאית לשלם שכר ותנאי שירות מקופת המועצה לאף סגן ראש מועצה. בהתאם למידע המצוי בידי התנועה מספר תושבי המועצה האזורית גליל תחתון עמד בסמוך למועד המינוי על 8,256 תושבים בלבד, ולפיכך על פניו נראה כי החלטת המועצה והעומד בראשה למנות את מר שבתאי, לתפקיד סגן שני לראש המועצה ולשלם לו מקופת המועצה שכר או תנאי שירות נלווים נעשתה בניגוד לכאורה להוראות הדין. התנועה פנתה בעניין לגורמים במועצה האזורית ובמשרד הפנים, ודרשה לברר את סוגיית תנאי העסקתו של מר שבתאי. בתגובה התקבל מכתבו של מנהל תחום תנאי שירות וגמלאות במשרד הפנים, מר אברהם אמונה, אשר מסר לתנועה כי סוגיית תנאי כהונתו בשכר של מר שבתאי אינה עולה בקנה אחד עם הוראות משרד הפנים לשכר ותנאים נלווים וכי על המועצה לבטל את השכר והתנאים הנלווים שאושרו למר שבתאי. עם זאת קבע מר אמונה כי מר שבתאי יכול לכהן בתפקיד ולקבל את קצבתו בעבור הקדנציות הקודמות. כמו כן במכתב נוסף אל התנועה מיום 17.08.05 מסר כי בקשת התנועה למען איכות השלטון לבדוק את השכר והתנאים הנלווים אותם מקבל מר שבתאי מהמועצה האזורית – הועברה לבדיקתו של קצין מחוז הצפון. תשובה דומה התקבלה באותו הזמן אף על ידי לשכת שר הפנים דאז אשר מסרה לתנועה כי נערך בירור מקיף בנושא עם גורמי מקצוע. כאמור במקביל פנתה התנועה כמו גם ועדת הביקורת של המועצה לראש המועצה ולגזבר המועצה על מנת לקבל נתונים לגבי השכר והתשלומים הנלווים שניתנים למר שבתאי, אך הדבר לא צלח בידם והם לא זכו לקבל כל תגובה, מראש המועצה או מהגזבר, אשר שופכת אור על העניין. גם זה כשלעצמו, לא למותר לציין, הפרה של הוראות הדין ואומר לכל הפחות דרשני. לאור העובדה כי מאז מינויו של מר שבתאי חלפה כמעט שנה, וחרף פניותיה החוזרות ונשנות של התנועה לגורמים השונים, טרם התקבלה תשובה עניינית ומכאן נראה כי מר שבתאי ממשיך לקבל שכר ו/או תנאים נלווים בניגוד להוראות הדין, פנתה נציגת התנועה משלוחת "קו הטוהר של התנועה לאיכות השלטון במרכז הבין תחומי בהרצליה שוב למנהל אגף כ"א ושכר ברשויות המקומיות במשרד הפנים בבקשה כי יוסדר העניין לאלתר, זאת בפרט כאשר מצאה המועצה לנכון לשלם שכר ו/או תנאים נלווים לסגן ראש מועצה שני אפילו כשהיא סבלה בתקופה הסמוכה למינוי, לכאורה, מגירעונות המגיעים כדי מיליוני שקלים. בהתאם לתגובה שתתקבל תשקול התנועה את המשך צעדיה המשפטיים. המכתב הוא תוצאה של טיפול "קו הטוהר- המחלקה לפניות הציבור של התנועה. במסגרת המחלקה פועלים כ 60 סטודנטים למשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, המרכז הבינתחומי בהרצלה ושערי משפט בהוד השרון בהנחיית עוה"ד של התנועה ועו"ד מתנדבים.