התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לחקור את כל הפרשיות של המנויים הפוליטיים שנחשפו ב"יומניו של עמרי שרון"

התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לחקור את כל הפרשיות של המנויים הפוליטיים שנחשפו ב"יומניו של עמרי שרון"
התנועה לאיכות השלטון
עו"ד דפנה קירו כהן מציינת בשם התנועה כי בערוץ 10 שודר אמש, תחקירו של הכתב רביב דרוקר בו נחשפו חלקים מיומנו של ח"כ לשעבר מר עמרי שרון. יומנים אלו חשפו לכאורה את מעורבותו עצומת המימדים של עמרי שרון, בזמן כהונתו כחבר כנסת מטעם הליכוד, לטובת חברי מרכז הליכוד, וזאת, כך נטען, באמצעות לשכות שרי המפלגה ובניהם אף מ"מ ראש הממשלה דהיום מר אהוד אולמרט. כך פורסמו, בין היתר, שמות המעורבים, התפקידים שיועדו להם ואופן ביצוע המינויים. מרבית המינויים, נועדו לכאורה, כך נטען, לספק לאביו, ראש הממשלה אריאל שרון, "עורף פוליטי חזק בליכוד". כפי שצויין בכתבה, במקרים רבים כוונותיו של עמרי אכן יצאו לפועל והמינויים אותם רשם אכן התממשו. כך למשל כתב מר שרון "דירקטוריון לשלמה בן עמרה", שהנו חבר מרכז ליכוד מקרית אונו, והוא קיבל לאחר מכן את הליווי החשבונאי של המועצה הדתית בבאר שבע. כך גם כתב מר שרון "דירקטוריון באגודה לתרבות הדיור לרחמים עדן – למה עדיין לא נחתם?", וזמן קצר לאחר מכן אכן מונה עדן, שכיהן כיו"ר סניף הליכוד בכפר סבא, לדירקטוריון של האגודה לתרבות הדיור. אם אכן יתברר שבזמן כהונתו כח"כ ניצל מר שרון את מעמדו ונהג במשרות המדינה כעסק פרטי שלו ושל מקורביו, חילק להם טובות הנאה ותפקידים והתערב התערבות פסולה בהליכי מינוי שאמורים להיעשות באופן נקי ונטול פניות, הרי שיש בכך משום שימוש לרעה במעמדו כח"כ ועלול להגיע עד כדי עבירה פלילית כגון מרמה והפרת אמונים . לאור כל זאת מבקשת התנועה מהיוה"מש לחקור פרשה זו על כל היבטיה, ועל כל המעורבים אשר נטען כי נטלו בה חלק. נגע המינויים הפוליטיים בתרבות הפוליטית בישראל הנו נגע הרסני, משחית ופסול ומכאן כי יש לפעול בכל הכוח ובכל הכלים הקיימים כדי לעצור את התופעה ולמצות את הדין עם אלו שנתנו לה יד ופעלו לקידום ענייניהם האישיים והפוליטיים, על ידי מתן טובות הנאה אשר לא שלהם לחלק, בהתעלמות מהוראות הדין, על חשבון האינטרס הציבורי וטובתו.