התנועה למען איכות השלטון בישראל: אין לחתום על הסכם השכר המתגבש המנציח את חגיגת השכר בבנק ישראל. מכתבה של התנועה ליוהמ"ש, לשר האוצר, לנגיד בנק ישראל ולמנהלת המחלקה לסכסוכי עבודה במשרד המשפטים הנו התראה בטרם שקילת פניה לבית משפט.

התנועה למען איכות השלטון בישראל: אין לחתום על הסכם השכר המתגבש המנציח את חגיגת השכר בבנק ישראל. מכתבה של התנועה ליוהמ"ש, לשר האוצר, לנגיד בנק ישראל ולמנהלת המחלקה לסכסוכי עבודה במשרד המשפטים הנו התראה בטרם שקילת פניה לבית משפט.
התנועה לאיכות השלטון
עו"ד דניאל קירס מציין במכתבו בשם התנועה למען איכות השלטון בישראל כי לאחר שנים של חשדות, התבהרה לאחרונה התמונה המקוממת בעניין חגיגת השכר בבנק ישראל – הגוף הממלכתי האמור להוות דווקא דוגמה לאחריות פיסקאלית – על חשבון קופת הציבור. כדברי הפתיחה של מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מ' לינדנשטראוס, בדוח ביקורת על בנק ישראל – הטבות שכר (2006): "הביקורת שבפנינו מעלה ממצאים חמורים באשר להטבות כספיות שקיבלו עובדי בנק ישראל והנהלתו לאורך שנים והמסתכמות במיליוני שקלים. היקפים של הכספים שמקבלים חברי הנהלת הבנק ועובדיו, בעיקר בעת פרישתם מעבודתם, הוא חריג על פי כל קנה מידה. הדרך שבה בחרה הנהלת בנק ישראל, לדורותיה, לשלם סכומי עתק אלו לעובדים, תוך שימוש בשמות של הטבות מקובלות במגזר הציבורי (לצורך 'הסוואת הכספים'), מתמיהה מאוד ובוודאי מקוממת. כללי מינהל ציבורי תקין וראוי, מחייבים את בנק ישראל, הבנק הממלכתי, לפעול בסבירות, בהגינות ולקיים את חובת האמון המוטלת על שכמו לטובת אזרחי המדינה. אין כל שיקול העשוי להצדיק כי ההנהלה והעובדים ייהנו ממתן תנאי פרישה מפליגים, המנוגדים לאינטרס הציבורי על ידי מוסד ממלכתי, האמון על כספי המדינה". לדו"ח מבקר המדינה מצטרפים דיווחים בעיתונות על כך שבנק ישראל לכאורה סיפק נתונים כוזבים למשרד האוצר למשך שנים בעניין שכר, תוך הסתרת היקפי השכר בבנק. כעת פורסם בעיתונות הארצית כי שר האוצר ונגיד בנק ישראל לכאורה מפעילים לחצים "כבדים מאוד" לאישור הסכם שכר בבנק ישראל שמשמעו: קיצוץ מזערי של 2.5% בלבד של עובדי דור א' בבנק ישראל. עוד פורסם כי בהסכם אף תתווסף הטבה חדשה של עד 8% מהשכר החודשי. לקרוא ולא להאמין. כן פורסם כי לא תהיה הפחתה ברכיבים הפנסיוניים. עוד פורסם, לגבי עובדי דור ב', כי שכרם של העובדים המקצועיים יהיה נמוך "במעט" משכר דור א'. כך, על פי הפרסומים, נראה לכאורה כי אין בהסכם המתגבש כל פתרון לשכר "חריג לפי כל קנה מידה" בבנק ישראל, אלא – הנצחתו. כל זאת, לפי הפרסומים, תוך כוונה להציג את ההפחתה בשכר בהסכם באופן העלול להטעות את הציבור: כהפחתה לא של 2.5% אלא של כ-15% – שהינו נתון הכולל 12.5% במענק התייעלות אשר הופסק כבר לפני 4 שנים. במידה ויש בפרסומים אלה אמת, הרי מתגבש בפנינו הסכם פסול מבחינת הדין המנהלי. אין כל הצדקה להלבנת שכר "חריג לפי כל קנה מידה" במגזר הציבורי. חובת נאמני הציבור המופקדים על הקופה הציבורית לפעול בסבירות ולכבד את עקרון השוויון, אשר אינו מאפשר הסכם כזה שתואר בפרסומים. נהפוך הוא: חובות אלה מחייבות לעשות מעשה ולהפחית – ובמהרה – את השכר בבנק ישראל, בין במשא ומתן, בין בדרכים החוקיות האחרות העומדות לרשותם. לאור כל זאת פונה התנועה למען איכות השלטון בישראל לפני כריתת ההסכם, ומבהירה כי אם ייכרת ההסכם באופן שפורסם, לא יהיה מנוס מלשקול פניה לערכאות בכדי לאכוף את הדין.