התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לראשי סיעות הכנסת בקריאה לקבל את הצעת החוק של חה"כ גדעון סער להגבלת מספר השרים בממשלה.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לראשי סיעות הכנסת בקריאה לקבל את הצעת החוק של חה"כ גדעון סער להגבלת מספר השרים בממשלה.
התנועה לאיכות השלטון
מנכ"ל התנועה למען איכות השלטון, מר אלי סולם פנה במכתבו לראשי הסיעות בכנסת בקריאה לפעול לתמיכת סיעתם בהצעת החוק, שהונחה על שולחן הכנסת ביום 15/5/06, על ידי ח"כ גדעון סער, לתיקון מספר חברי הממשלה ולהגבלתו ל – 18 שרים. במכתב נטען כי קיים צורך חיוני בהגבלת מספר השרים בממשלה . זאת לנוכח פריצת הגדר ושינוי החוק לפני כשבע שנים, אשר הביאו לאינפלציה קשה ומתמדת במספר השרים וסגני השרים בממשלה. התנועה מנמקת את תמיכתה בהצעת החוק בכל שממשלה גדולה ומסורבלת אינה משרתת כל אינטרס ציבורי ואינה מחויבת המציאות. כל מטרתה סיפוק צרכי כבוד ושררה זמניים מתוך ראיה אינטרסנטית צרה וקצרת טווח. ממשלה רחבה ומסורבלת מתקשה להנהיג ולקבל החלטות. בד בבד פוגעת גדלה של הממשלה פגיעה קשה ברשות המחוקקת. כאשר כשליש מחברי הכנסת הינם חברי ממשלה הרי שהכנסת מתרוקנת, במידה רבה, מפעילות פרלמנטארית. הוועדות ומליאת הכנסת נותרים בתפקוד חלקי ויכולתם למלא את ייעודם מוגבלת ביותר. התנועה מוסיפה כי גודלה של הממשלה מחייב השקעת תקציבי עתק במנגנונים מיותרים, שאינם משרתים דבר מלבד את הנבחרים עצמם. מצב זה גורר אחריו פגיעה קשה באמון הציבור בממשלה ובהחלטות המתקבלות על ידה. לא בכדי וועדת גבאי, אשר בחנה את סוגיית מספר השרים ומשרדי הממשלה הנדרשים, המליצה על צמצום מספר המשרדים ל- 15, ובשלב מאוחר יותר אף ל- 14. וועדה מקצועית זו גיבשה את מסקנותיה לאחר בחינה מעמיקה, לאור שיקולים ענייניים שבמרכזם יעילות השלטון, הצורך בחיסכון במשאבים והחובה להימנע ממנגנונים מיותרים. טובת הציבור מחייבת להביא לסיום מחול השדים הקואליציוני, במסגרתו שולחן הממשלה הולך ותופח כל עת בחירות ועת משבר. נוכח האמור לעיל, קוראת התנועה למען איכות השלטון לכל סיעות הבית להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים והמפלגתיים הצרים ולתקן את החוק, באופן שיציב כללי משחק מחודשים, טובים וענייניים יותר להרכבת הממשלה