התנועה למען איכות השלטון לראש הממשלה: לאור דבריו של השר בלי תיק יעקב אדרי כי אין תועלת בכהונתו , בטל את כהונתו וחסוך כספי ציבור.

התנועה למען איכות השלטון לראש הממשלה: לאור דבריו של השר בלי תיק יעקב אדרי כי אין תועלת בכהונתו , בטל את כהונתו וחסוך כספי ציבור.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה מציינת התנועה כי היום התפרסם בעיתון ידיעות אחרונות כי השר בלי תיק יעקוב אדרי מסר בראיון לעיתונאית נחמה דואק כי הוא בדעה שאין תועלת בכהונתו. בין היתר צוטט השר באופן הבא: "אני מרגיש שאני לא עושה כלום"; "זה תפקיד די מיותר"; "אני מקווה שיעבירו אתי למשרד עם תיק. אם לא, אולי אני אחזור לכנסת וסוף סוף אלמד כמו שצריך את העבודה הפרלמנטרית". ההגינות מחייבת כי ראש הממשלה לא יעצום עיניו אל מול גילוי לב נדיר זה אשר ניתן לעיני כל, בו מודה נבחר ציבור בחוסר התועלת של המשרה אשר בה הוא מכהן, משרה שהיא עצמה תוצר של הסכם קואליציוני ואיננה בגדר גזירה משמים. הבטלה שנגזרה על השר אדרי, כמו גם העובדה כי הוא מודה שאינו מכיר את העבודה הפרלמנטרית, אינם מאפשרים עוד את המשך כהונתו בתפקיד שר בלי תיק- ובפרט לא בתפקיד השר הממונה על קשרי הממשלה עם הפרלמנט. בזבוז בלתי ראוי זה שבכהונה נטולת הצדקה, מתווסף לבזבוז שבממשלה הרחבה, אשר גם לה אין הצדקה. ראוי בהקשר זה להזכיר כי וועדת גבאי, אשר בחנה לפני למעלה מעשור את עניין מספר השרים ומשרדי הממשלה המליצה על צמצום מספר המשרדים ל- 15, ובשלב מאוחר יותר אף ל- 14. וועדה מקצועית זו גיבשה את מסקנותיה לאחר בחינה מעמיקה לאור שיקולים ענייניים שבמרכזם יעילות השלטון, הצורך בחיסכון במשאבים והצורך להימנע ממנגנונים מיותרים. לאור כל זאת מבקשת התנועה מראש הממשלה להבטיח כי ההוצאות הכספיות המבוזבזות, הנגזרות כתוצאה מהמשך הכהונה נטולת התכלית-יחסכו בלא דיחוי. התנועה מדגישה כי מרגע שנתגלתה ה"נזילה" הבלתי מוצדקת דנן של כספי הציבור, מצווים האוחזים שבמושכות שלא לעצום עיניהם, שכן בכך יהיה משום הפרת חובתם כנאמני הציבור. בנוסף להפרה המהותית של הנאמנות על כספי וענייני הציבור, יש בהמשך המצב הנוכחי, מרגע שנחשף לעיני כל, אף כדי ליצור מראית עין הפוגעת באופן קשה באמון הציבור בנבחריו ובמוסדות השלטון.