התנועה לאיכות השלטון לאדמוני: מינויה של רעייתך לשורה של תפקידים ציבוריים על ידי ראש הממשלה יוצר מחוייבות שלך כלפי ראש הממשלה אשר מונעת ממך לכהן בוועדת החקירה.

התנועה לאיכות השלטון לאדמוני: מינויה של רעייתך לשורה של תפקידים ציבוריים על ידי ראש הממשלה יוצר מחוייבות שלך כלפי ראש הממשלה אשר מונעת ממך לכהן בוועדת החקירה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון לאדמוני: מינויה של רעייתך לשורה של תפקידים ציבוריים על ידי ראש הממשלה יוצר מחוייבות שלך כלפי ראש הממשלה אשר מונעת ממך לכהן בוועדת החקירה. מצ"ב נוסח המכתב אשר נשלח היום על ידי התנועה למר אדמוני: "לכבוד מר נחום אדמוני נכבדי, הנדון: כהונתך בוועדה בעניין תפקוד הדרג המדיני במלחמה בצפון בשם התנועה למען איכות השלטון בישראל, הריני פונה אליכם בענין שבנדון, כדלקמן: 1. התנועה למען איכות השלטון בישראל, אשר מוקירה את תרומותך רבת השנים לבטחון מדינת ישראל ואת כישוריך ואינה מטילה כל ספק בענין יושרך, מבקשת, אם יש אמת בפרסומים בתקשורת כאמור להלן, כי תימנע מלהתמנות לוועדה בענין תפקוד הדרג המדיני במלחמה בצפון, שעל הקמתה הכריז ראש הממשלה; זאת, מפאת ניגוד העניינים שהמינוי האמור יצור אצלך. 2. כידוע, התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת הקמה של ועדת חקירה ממלכתית בענין המלחמה בצפון, בעלת הסמכויות להגיע לחקר האמת (כגון הסמכות לחייב עדות, לדרוש מסמכים, להורות על חיפוש וכד'), שחבריה נבחרים על ידי נשיא בית המשפט העליון; זאת תחת הוועדות עליהן הכריז ראש הממשלה, להן אין את הסמכויות להגיע לאמת ובהן, עם כל הכבוד לרמתם ויושרם של המועמדים לוועדות, נבחרים החברים על ידי הגוף האמור להיחקר. 3. התנועה עומדת בכל תוקף על הדרישה לוועדת חקירה ממלכתית, ואין באמור במכתב זה כדי לגרוע כהוא זה מטענותיה בענין זה. יש להקים ועדת חקירה ממלכתית לאלתר, וממילא אסור שיכהנו בוועדות שעליהן הכריז ראש הממשלה אנשים, טובים וישרים ככל שיהיו, אשר מצויים במצב של ניגוד עניינים. 4. על פי הפרסומים, רעייתך, הגב' נינה אדמוני מונתה בעבר הלא רחוק ע"י ראש הממשלה לשלוש משרות בשירות הציבורי, בעת שכיהן ראש הממשלה בתפקיד שר המסחר והתעשייה. במסגרת זאת מונתה לכאורה הגב' אדמוני לתפקיד דירקטורית בשתי חברות ממשלתיות ותפקיד נוסף של משקיפה מטעם משרד התמ"ת בוועדה העוסקת במתן היתרים להעסקת עובדים זרים לחברות זרות בישראל 5. בנסיבות אלו, לא ניתן לאמר כי לא מתעוררת מראית עין ממשית למצב בו אדוני, כיו"ר הוועדה שמונתה, הינו בגדר מי שאין חשש למשוא פנים מצידו. 6. מינוי קרובו של אדם לתפקיד יוצרת מטבע הדברים הכרת תודה שלו כלפי הממנה. קל וחומר כאשר מדובר במינוי קרובו של אדם מדרגה ראשונה לשורה של תפקידים בכירים. 7. בני אדם אנו ורק כפוי טובה אמיתי לא ירגיש מחוייב כלפי מי שמינה את רעייתו לשורה של תפקידים. 8. כך גם התפרסם כי לגב' אדמוני אינטרס עסקי הנוגע לחברת בואינג, חברה המושפעת מהחלטות מערכת הביטחון והדרג המדיני. מבלי לגרוע מטענותינו דלעיל בעניין מינוייה של הגב' אדמוני, נבקש לקבל מידע בנוגע לטיב הזיקה של הגב' אדמוני וחברת בואינג. 9. מטרת דיני ניגוד העניינים היא מניעת העמדת אדם ישר במבחן, ובמסגרת זו יש לתת את הדעת אף למראית פני הדברים. 10. לסיכום, פונה אליך התנועה למען איכות השלטון בישראל בבקשה כי תסיר את מועמדותך לוועדה בעניין המלחמה בצפון. 11. לתשובתך המהירה נודה." העתק: ראש ממשלת ישראל ממשלת ישראל היועץ המשפטי לממשלה