התנועה למען איכות השלטון במכתב אל שר התחבורה, שאול מופז: מדוע לא עורכים מכרז להעברת קווי אוטובוסים למפעילים? זאת בעקבות הפרסום בעיתונות הארצית לפיו משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מעביר קווי אוטובוסים למפעילים ללא מכרז.

התנועה למען איכות השלטון במכתב אל שר התחבורה, שאול מופז: מדוע לא עורכים מכרז להעברת קווי אוטובוסים למפעילים? זאת בעקבות הפרסום בעיתונות הארצית לפיו משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מעביר קווי אוטובוסים למפעילים ללא מכרז.
התנועה לאיכות השלטון
בשם התנועה למען איכות השלטון בישראל, פנה היום עו"ד דניאל קֵירֹס אל שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ראש אגף תחבורה ציבורית והיועץ המשפטי של משרד התחבורה. זאת בעקבות כתבתו של בני ברק מ"ידיעות אחרונות" מיום ה-5.11.06 בה הובאה תגובתו לכאורה של אלכס לנגר, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה, לפיה לא חלה על המפקח על התחבורה במשרד התחבורה חובת המכרזים, והוא רשאי לחלק רישיונות להפעלת קווים לפי שיקול דעתו. לדבריו המיוחסים, ההחלטה להקצות קווים למטרופולין באזור הדרום נעשתה כדי להשלים את הקצאת הקווים בכל אזור הדרום לאותו מפעיל ובכך לזרז את יעדי הרפורמה – הוצאת 25% מקווי התחבורה הציבורית מאגד עד שנת 2008. התנועה מבקשת לדעת מדוע לדעת המשרד חוק חובת המכרזים, (התשנ"ג-1993) אינו חל על העברת קווי אוטובוסים למפעילים – גם אם הצורה הפורמלית של החלוקה הינה הענקת רישיון. התנועה מוסיפה וכותבת כי " אף אם נניח כי החוק אינו חל, הרי חלות גם חלות החובות הנגזרות ממעמד גורמי משרד התחבורה כנאמן הציבור. לאור האמור, אמורים לפעול גורמי המשרד לכך ששירותי התחבורה עבור הציבור יהיו מיטביים מבחינת איכות, בטיחות, מחיר וכיוצא באלה". הליך תחרותי הוא זה העשוי להניב את ההצעה הטובה ביותר לטובת הציבור. התנועה מציינת כי לא נעלמו מעיניה הנימוקים לגבי הצורך להוציא את הקווים מאגד עד 2008 ולהשלים את הקצאת הקווים באזור הדרום. ייתכן והמשרד חושב שהחברה שכבר קיבלה קווים בדרום תהיה מסוגלת להפעיל את אותה רמת שירות בקווים הנוספים במחיר הנמוך ביותר. לאור זאת, ועל כן שואלת התנועה: מדוע המשרד אינו מוציא מכרז (או הליך תחרותי שוויוני מעין מכרזי) ומאפשר לכל מי שמעוניין להציע הצעה טובה יותר העומדת בכל תנאי אילוצי המשרד? התנועה ביקשה תשובה בהקדם בכדי לשקול את צעדיה המשפטיים