התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיוהמ"ש ומנציב שירות המדינה לקבל החלטה מיידית באם להשעות מתפקידם את שולה זקן ושאר הנחקרים מרשות המיסים וזאת לאור הפרסומים על החקירה הפלילית המתנהלת כנגדם.

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיוהמ"ש ומנציב שירות המדינה לקבל החלטה מיידית באם להשעות מתפקידם את שולה זקן ושאר הנחקרים מרשות המיסים וזאת לאור הפרסומים על החקירה הפלילית המתנהלת כנגדם.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיוהמ"ש ומנציב שירות המדינה לקבל החלטה מיידית באם להשעות מתפקידם את שולה זקן ושאר הנחקרים מרשות המיסים וזאת לאור הפרסומים על החקירה הפלילית המתנהלת כנגדם. במכתבה מציינת התנועה כי מפרסום בתקשורת (חדשות ערוץ 10 כמו גם עיתונים הארץ וידיעות אחרונות) עולה לכאורה כי מזה מספר חודשים, היחידה הארצית לחקירות הונאה מנהלת חקירה פלילית סמויה, בין היתר, כנגד בכירים ברשות המס, וזאת בחשד לניסיון להשיג הטבות מס באמצעות קשר עם גורמים פוליטיים וכנראה גם עם גורמים במשרד ראש הממשלה. כן עולה מהפרסום בתקשורת כי חקירה זו מתנהלת, לכאורה, אף כנגד מנהלת לשכת ראש הממשלה, הגב' שולה זקן, בחשד כי הייתה מעורבת לכאורה במינוי בכירים בשירות המדינה וניצלה זאת להעניק הטבות מס למקורבים. התנועה מציינת עוד כי ברגעים אלה פורסם כי יחא"ה פשטה, לכאורה, על ביתה של הגב' זקן, כמו גם על ביתם של חשודים אחרים מרשות המיסים, בחשד לכאורה לביצוע עבירות על טוהר המידות, שעיקרן מתן ולקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. ככל שיש אמת בפרסומים אלה, ואכן מתנהלת החקירה הפלילית האמורה כנגד אותם הגורמים, הרי כי דורשת התנועה מנציב שירות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, כי יקבלו, ללא דיחוי, החלטה האם יש להשעות את הגב' זקן מתפקידה, כמו גם את שאר הנחקרים מרשות המיסים, וזאת בהתאם לסעיף 47 א לחוק שירות המדינה (משמעת) אשר קובע כי "התחילה חקירה פלילית של המשטרה נגד עובד בעבירה שלדעת נציב השירות יש עמה קלון, רשאי נציב השירות להשעותו ממשרתו בשירות המדינה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה או בא כוחו". המשך כהונתם של עובדי ציבור בכירים, המכהנים בתפקידים המהווים את מרכזי העצבים של המנהל הציבורי בישראל, תוך שמרחפת מעליהם עננה כבדה של חשדות פלילים חמורים, מעיבה ופוגעת במערכת הציבורית כולה ובאמון הציבור הניתן לה. מהות המשרות, מהות החשדות לכאורה, ומשך הזמן בו מתנהלת לכאורה החקירה על ידי יאח"ה, מחייבים כי ההחלטה בנוגע להמשך כהונתם של הגב' זקן והנחקרים הנוספים מרשות המיסים בתפקידם, תתקבל ללא דיחוי.