לאור האיומים על החשב הכללי ובני ביתו פנתה התנועה למען איכות השלטון לראש הממשלה לעמוד לצידו של החשב הכללי ולהעביר מסר חד וברור כי לא ייתן ידו לאיומים פליליים וללחצים בלתי לגיטימיים על פקידי ציבור בכירים.

לאור האיומים על החשב הכללי ובני ביתו פנתה התנועה למען איכות השלטון לראש הממשלה לעמוד לצידו של החשב הכללי ולהעביר מסר חד וברור כי לא ייתן ידו לאיומים פליליים וללחצים בלתי לגיטימיים על פקידי ציבור בכירים.
התנועה לאיכות השלטון
במכתב מציינת התנועה כי מזה זמן רב, ד"ר ירון זליכה, החשב הכללי, נלחם מתוך המערכת נגד תופעות של מנהל בלתי תקין ושחיתות מתוך מטרה של הגנה על הקופה הציבורית ועל האינטרס הציבורי. בכלל כך ולצורך ההמחשה בלבד, הורה ד"ר זליכה כי האוצר יפעל תוך שקיפות (לדוגמה, חיוב משרדי הממשלה לדווח לראשונה לפי כללי חשבונאות המראים תמונה פיסקאלית אמיתית וברורה); תוך מוסר תשלומים כך שישלם חובות לספקים; וכן ישמור מכל משמר על נאמנותו לציבור, כפי שניתן ללמוד מביקורתו החריפה על החלוקה השערורייתית של נכסי ציבור במתנה. רבים הם שטוענים כי בפעולותיו אלו חסך ד"ר זליכה מיליארדים לקופה הציבורית. התנועה מציינת כי לא אחת אדם ישר החותר מתוך המערכת להגן ולתקן אותה, נתקל בהתנגדות עזה וצובר אויבים. ואכן, משך החודשים האחרונים אנו עדים לתופעות של איומים ולחצים בלתי נלאים, המופעלים על ד"ר זליכה, מצד גורמים רבים מתוך המערכת השלטונית ומחוצה לה. אותה מערכת שלטונית עליה מנסה ד"ר זליכה להגן לא רק שלא פעלה לגבותו אלא אף פעלה כנגדו. לטענת התנועה חוסר התמיכה וההגנה הציבורית מצד ראשי המערכת השלטונית, ובראשם ראש הממשלה, הם אחד הגורמים "שהתירו את דמו" של ד"ר זליכה, עד כי גורמים פליליים הרשו לעצמם לכאורה להפוך את ה"עליהום" הציבורי לאיומים של ממש לפגוע לכאורה בו ובבני משפחתו. התנועה סבורה, כי אף שקיימים חילוקי דעות בין צמרת השלטון לבין אחד מפקידיה הבכירים, ואף כי לעניין זה עומדת התנועה לימינו של החשב הכללי במאבקו הצודק למיגור תופעות של שחיתות ומנהל בלתי תקין, אם יש אמת בפרסום, ואכן קיבל ד"ר זליכה איומים שכאלה, חייב ראש הממשלה לעמוד לצידו של החשב הכללי ולהעביר מסר חד וברור כי לא יתן ידו לאיומים פליליים וללחצים בלתי לגיטימיים על פקידי ציבור בכירים. אחרת, תיפול לבנה נוספת מהחומה של התקינות השלטונית, ושל אלה שמבקשים להגן עליה, ומדינת ישראל תצעד צעד נוסף בהידרדרות מסוכנת לעבר תהום של הפקרות ושחיתות.