התנועה לאיכות השלטון דורשת את הדחת ראש עירית קריית שמונה לאור הגשת כתב אישום נגדו ** התיק מטופל ע"י סטודנט במסגרת קליניקת "קו הטוהר" של התנועה במרכז הבינתחומי בהרצליה.

התנועה לאיכות השלטון דורשת את הדחת ראש עירית קריית שמונה לאור הגשת כתב אישום נגדו ** התיק מטופל ע"י סטודנט במסגרת קליניקת "קו הטוהר" של התנועה במרכז הבינתחומי בהרצליה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה מציינת בפנייתה לשר הפנים ליוהמ"ש ולחברי מועצת העיר כי בחודש אפריל 2006 הוחלט להגיש כתב אישום נגד ראש עיריית קריית שמונה מר חיים ברביבאי המואשם, בין היתר, בעבירות של לקיחת שוחד מרמה והפרת אמונים), רישום כוזב במסמכי תאגיד ובעבירות על חוק הרשויות המקומיות .וזאת בתקופה בה כיהן כראש עיריית קריית שמונה, והיה מועמד לראשות בבחירות שנערכו בשנת 2003. התנועה מציינת כי כתב האישום חמור ביותר וכולל עבירות אשר מעבר להיותן עבירות פליליות יש בהן משום פגיעה באמון הציבור ובתקינות השיטה הדמוקרטית בישראל. משום כך, מדובר בסוג עבירות אשר על פי התקדימים המשפטיים (במידה והוא יורשע ), הן מטיבן עבירות עם קלון לפיכך סבורה התנועה כי לאור חומרת ההאשמות הרובצות מעל ראשו של ראש העיר; ההלכות המשפטיות הנוגעות לכשרות כהונה של נבחרי ציבור; והפגיעה הקשה הנגזרת מכך באמון הציבור במערכת השלטונית, מתחייבת המסקנה כי ראש עיר מכהן אשר הוגש נגדו כתב אישום בחומרה ובהיקף עבירות כפי שהוגש נגד ראש העיריית קריית שמונה, תופסק כהונתו ולכל הפחות יושעה עד לסיום ההליכים הפליילים נגדו. יצוין כי מיד לאחר הגשת כתב האישום פנתה התנועה בעבר לראש העיר בדרישה כי יתפטר אך הוא השיב באמצעות עורך דינו כי אין בכוונתו לעשות זאת. באמרו "…אני מעריך כי בית המשפט יזכה מכל אשמה את מר ברביבאי… וזאת הגם שכתב האישום נותר על כנו לאחר השימוע… בנסיבות אלה וכאשר לא שוכחים כי יש להקפיד גם על כך שלא תהיה פגיעה באף אזרח (כולל איש ציבור) שהוא בחזקת חף מכל אשמה, אין מקום לבקש ויתור על המשך הכהונה". אל אף שעמדה זו אינה מקובלת על התנועה היא המתינה זמן מה היות וסברה כי האחריות הציבורית בכל זאת תתפוס לה מקום בלשכת ראש העיר. התנועה גם ציפתה כי הגורמים המוסמכים יפעילו את הסמכויות החוקיות הנתונות להם ויגיעו למסקנה המתבקשת – היא הדחתו או לכל הפחות השעייתו של בריבאי, זאת בפרט, נוכח העובדה כי סוגיית המשך כהונתם של ראשי ערים שהוגש נגדם כתב אישום נבחנה לאחרונה על ידי גורמי משרד המשפטים ומשרד הפנים, בין היתר, בקשר לראש עיריית לוד – מר בני רגב, גם נגדו הוגש כתב אישום בחשד לקבלת שוחד. מאחר וראש העיר לא התפטר והגורמים המוסמכים לא פעלו להדחתו ו/או השעייתו, שבה התנועה וקוראת לו להתפטר מכהונתו, או לכל הפחות להשעות את עצמו עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדו. כמו כן, פונה התנועה לחברי מועצת עיריית קריית שמונה, לממונה על המחוז במשרד הפנים ולשר הפנים, להפעיל את סמכותם הנתונה להם על פי חוק כדי להביא להפסקת כהונתו של ברביבאי, התנועה מבקשת התייחסות בהקדם בכדי שתוכל לשקול את צעדיה המשפטיים. ** התיק מטופל ע"י סטודנט במסגרת קליניקת "קו הטוהר" של התנועה במרכז הבינתחומי בהרצליה.