התנועה לאיכות השלטון : ראש עיריית אום אל פחם מפר את החוק כאשר הוא מונע בקרה על התנהלותה התקציבית של העירייה. התנועה מודיעה כי אם לא יתקן ראש העירייה את חוסר החוקיות תאלץ לפנות לבית המשפט.

התנועה לאיכות השלטון : ראש עיריית אום אל פחם מפר את החוק כאשר הוא מונע בקרה על התנהלותה התקציבית של העירייה. התנועה מודיעה כי אם לא יתקן ראש העירייה את חוסר החוקיות תאלץ לפנות לבית המשפט.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה לראש עיריית אום אל פחם, חברי המועצה והממונה על חופש המידע במשרד הפנים מציינת התנועה כי בדו"ח ביקורת רו"ח ברשויות המקומיות לשנת התקציב 2005, של האגף לביקורת ברשויות המקומיות במשרד הפנים נחשפו כשלים שתיקונם נחוץ לשם שמירה על מנהל תקין ביניהם ביצוע תקציבים בלתי רגילים בגרעון תקציבי,היעדר דיון בדוחות הכספיים במועצת העיר ואי הגשת דוחות ביקורת בשנים 2003, 2004 ע"י המבקר כפי שמורה החוק. ליקויים אלה גרמו ועודם גורמים לטיפול בלתי תקין ובלתי מבוקר בכספי הציבור שהעירייה נאמנה עליהם ומוציאה אותם. יותר מכך, כספים אלה יועדו לטובת העיר ואזרחיה והתנהלות זו פוגעת קשות באיכות חיי התושבים וברווחתם הכללית. לאור זאת ומתוך דאגה עמוקה לתושבי העיר ורווחתם, מבקשת התנועה לעמוד מקרוב על התנהלות העירייה בתחום החוזים וההתקשרויות לו הייתה העירייה מתנהלת כראוי היו התושבים נהנים מתשתיות כבישים מרכות וביוב תקינים יותר ומ.מערכת חינוך משופרת ועוד. ולשם כך התנועה לאיכות השלטון מבקשת כי ימציאו לה מספר דברים : את כל אחד מהחוזים שנחתמו עם קבלנים וספקים וערכם עולה על 50,000 ₪ החל מתחילת שנת 2004 ועד היום. את הפרוטוקולים של ישיבות מועצת העירייה ו/או עותק החלטת הגזבר ו/או וועדת המכרזים שבהם אושרו החוזים הנ"ל ואת הנימוקים שהובילו להחלטה. להמציא את אישוריו של היועץ המשפטי לעירייה לגבי כל אחד ואחד מהחוזים הנ"ל. התנועה מבקשת לדעת בנוגע לכל אחד ואחד מהחוזים שנחתמו מתחילת שנת 2004, האם העירייה ממשיכה להעביר כספים לגורם עמו התקשרה בחוזה. להמציא פרוטוקולים של ישיבות מועצת העירייה שבהם הוחלט על הארכת חוזים שנחתמו מתחילת שנת 2004 ואת הנימוקים שהובילו להחלטה. התנועה מציינת כי העירייה פעלה במשך שנים בניגוד להוראות החוק ולכללי מינהל תקין. התנהלות זו הינה פגיעה קשה מנשוא באמון התושבים בעירייה, ברווחת התושבים, ובאיכות חיי כל אחד ואחד מהם- לא פחות. לאור חומרת העניין ודחיפותו, מבקשת התנועה תגובתה תוך 20 ימים וזאת כדי לאפשר לתנועה לשקול את הצורך בנקיטה בצעדים משפטיים.