התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיוהמ"ש וממבקר המדינה לבדוק מעורבותו לכאורה של שר הביטחון בהליך מינוי סגן יו"ר מטה מל"ח נטען כי שר הביטחון מנסה לכאורה לקדם לתפקיד מקורב.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיוהמ"ש וממבקר המדינה לבדוק מעורבותו לכאורה של שר הביטחון בהליך מינוי סגן יו"ר מטה מל"ח נטען כי שר הביטחון מנסה לכאורה לקדם לתפקיד מקורב.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה מציינת התנועה כי מפרסום הבוקר בעיתון דה – מרקר, בכתבתו של גיא לשם, עולה לכאורה כי שר הביטחון מר פרץ, החליט להדיח מתפקידו את תא"ל (מיל') ארנון בן עמי, המכהן בתפקיד סגן יו"ר מטה מל"ח ובאופן שוטף מופקד על וועדת מל"ח, בעשר השנים האחרונות. עוד עולה מהכתבה כי במקומו של תא"ל בו עמי מתכוון לכאורה שר הביטחון לפעול למינויו של מקורבו – הד"ר אבי ביצור, שכיהן עד לאחרונה בתפקיד של סגן מזכ"ל מפלגת העבודה ומקשר בין ההסתדרות לכנסת, כך גם שימש ראש מטה הבחירות של שר הביטחון בבחירות האחרונות. אמנם צויין בכתבה כי משרד הביטחון הקים ועדת איתור שתמליץ על מועמדים להחלפתו של תא"ל בן עמי, אך הרושם המתקבל הוא כי לכאורה מדובר ב"משחק מכור" אשר תוצאותיו ידועות מראש. לאור טענות אלו סבורה התנועה כי יש לוודא שהן ההחלטה על עצם החלפתו של תא"ל בן עמי; הן עבודתה של וועדת האיתור; והן החלטתו של שר הביטחון בבחירת המועמד החדש לתפקיד זה – יעשו כולן מטעמים רלבנטיים ועניינים לכשירותו של המועמד לתפקיד, ותוך שמירה על עצמאות שיקול דעתה של וועדת האיתור. שכן, קיום הליכי איתור משמעותיים ושוויוניים עולים בקנה אחד עם כללי המנהל התקין ויש בהם, בין היתר, כדי להגביר את האמון שרוכש הציבור הרחב להליכי המינוי, על בסיס ההנחה כי המועמד הטוב ביותר ייבחר לתפקיד ולא המועמד המקושר ביותר. זאת בפרט נוכח מלחמת לבנון השנייה ומשמעותו של מערך המל"ח בעקבותיה. התנועה מדגישה כי אין במכתבה להטיל דופי במועמד כזה או אחר, או לטעון כי בהכרח ההחלטה על החלפתו של תא"ל בן עמי או עבודתה של ועדת האיתור אינה סבירה, אך עם זאת ולאור הטעמים המפורטים במכתב היא מבקשת את בדיקת היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה .