התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש הממשלה ומהיועץ המשפטי לממשלה להשעות את שר האוצר מעיסוק בתקציבי המשטרה ומוסדות אכיפת החוק עד תום החקירה .

התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש הממשלה ומהיועץ המשפטי לממשלה להשעות את שר האוצר מעיסוק בתקציבי המשטרה ומוסדות אכיפת החוק עד תום החקירה .
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה מציינת התנועה כי בימים אלו מתנהלת חקירה פלילית אשר במרכזה מתבררים חשדות לכאורה לביצוע שורה של עבירות חמורות כנגד שר האוצר אברהם הירשזון. כאשר נבחרי הציבור נחקרים על ידי המשטרה בנוגע לחשדות לביצוע עבירות הנוגעות לטוהר המידות, יש בכך כדי לפגוע באמון הציבור במוסדות השלטון. כאשר מדובר בנבחר ציבור שהוא גם שר האוצר, מתעורר קושי יסודי נוסף כתוצאה מהתנהלות חקירה בעניינו, הנובע מחלקו המרכזי של שר האוצר, בימי שיגרה, בתקצוב מערכת אכיפת החוק ובכלל זאת גורמי החקירה במדינת ישראל. בשעה שמתנהלת חקירה כנגד שר האוצר, מן הראוי שימנע השר מכל מעורכות בדיון ו/או בקבלת החלטות הנוגעות לתקצוב מוסדות אכיפת החוק, ובפרט המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל. בכך יש משום איזון ראוי בין חזקת החפות מחד ובין הצורך למזער את הפגיעה במוסדות השלטון כתוצאה מהתנהלות חקירה כאמור, ובכלל זאת פגיעה באמון הציבור בהם. לפיכך, קוראת התנועה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה לפעול למניעת ניגוד עניינים זה בפעולתו של שר האוצר, אשר בנוסף לחשש הממשי להטיית שיקול הדעת השלטוני בעטיו, אף מגביר את הפגיעה באמון הציבור הנגרמת ממילא, כאשר מתנהלת חקירה כאמור. ולהנחות את שר האוצר להימנע מכל מעורבות כאמור במכתב. התנועה מבקשת תגובה מהירה כדי שתוכל לשקול את המשך צעדיה. בנוסף פנתה התנועה למפכ"ל המשטרה, ליוהמ"ש ולראש אגף החקירות במשטרה לסיים את החקירה במהירות הראויה ובתוך מספר שבועות לכל היותר.