התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר, שר התקשורת, יו"ר מועצת הרשות השניה וליוהמ"ש : פעלו מיידית לעריכת מכרזים לזיכיונות לרדיו האזורי.

התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר, שר התקשורת, יו"ר מועצת הרשות השניה וליוהמ"ש : פעלו מיידית לעריכת מכרזים לזיכיונות לרדיו האזורי.
התנועה לאיכות השלטון
עוה"ד דניאל קירס בשם התנועה למען איכות השלטון בישראל קורא לשר התקשורת, האוצר יו"ר מועצת הרשות השניה וליוה"מש לפעול לאלתר לעריכת מכרזים לזיכיונות לרדיו האזורי ולמניעת כל הארכה נוספת של הזיכיונות הקיימים; התנועה מציינת כי למועצת הרשות השנייה לטלויזיה ורדיו אין סמכות להאריך את הזיכיונות הקיימים; זאת, כי חוק תיקון לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בטל, בגין פגיעתו הבלתי חוקתית בזכויות יסוד חוקתיות, לרבות שוויון, חופש העיסוק וחופש הביטוי. הארכה נוספת של הזיכיונות הקיימים או חלקם בנסיבות הענין תהא שלא כדין, בגין שורה של עילות בדין המינהלי, לרבות חוסר סבירות קיצוני ואי מתן משקל ראוי לשיקולים הרלוונטיים. התנועה למען איכות השלטון בישראל קוראת לפעול לאלתר לעריכת מכרזים לזיכיונות לרדיו האזורי. נהיר לתנועה כי נותרו חודשים מספר לפני פקיעת הזיכיונות הראשוניים, והדרישה הינה לערוך מכרזים לאלתר. למען הסר ספק מוסיפה התנועה כי גם אם קיימים אנשים המבקשים להתמודד במכרזים. על פי פרסומים בעיתונות הארצית מהימים האחרונים, מספר המתעניינים אף גדל. זאת, לא רק לשם מניעת מצב שבו העלויות בגין התארגנות חפוזה לקראת מכרז או התארגנות חפוזה בין המכרז לבין תחילת הזיכיון תרתענה מתמודדים פוטנציאליים, או תביא למאגר הצעות פחות איכותית; יש לשקול, בנוסף לכך, את השדר המשודר בכל יום שמעוכב פרסום מכרזים, כמו היום, שבו מכרזים היו אמורים כבר להתפרסם אך לא פורסמו. הציבור קולט מסר זה היטב, ואינו צריך לרכוש מקלט מיוחד לשם כך. כל יום שעובר מבלי שהרשות השנייה תפרסם מכרזים נתפס כהצלחת בעלי האינטרסים לקבל עוד הטבת יתר ללא בסיס בדין, בניגוד לכל עקרונותיה של הדמוקרטיה. בימים קשים אלה לאמון הציבור במחויבות נציגי השלטון לנאמנותם לציבור, הדברים נכונים ביתר שאת. על הרשות השנייה לפרסם מכרזים כבר כעת.