התנועה לאיכות השלטון לועדת וינוגרד: להתפטר מהסיבה הנכונה הפגם שנפל בהתנהלות הגורמים הממנים, שהביאו להקמת הוועדה בחטא, יורד לשורשו של עניין ופוגע במילוי יעדה.

התנועה לאיכות השלטון לועדת וינוגרד: להתפטר מהסיבה הנכונה הפגם שנפל בהתנהלות הגורמים הממנים, שהביאו להקמת הוועדה בחטא, יורד לשורשו של עניין ופוגע במילוי יעדה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון לועדת וינוגרד: להתפטר מהסיבה הנכונה הפגם שנפל בהתנהלות הגורמים הממנים, שהביאו להקמת הוועדה בחטא, יורד לשורשו של עניין ופוגע במילוי יעדה. במכתבה לחברי הוועדה מבקשת התנועה להביע את מורת רוחה ומחאתה החריפה כנגד העמדה שמובאת בשם וועדת הבדיקה, הן כלפי עצם פרסום הפרוטוקולים ושקיפות הדיונים, אך גם מעבר לכך כלפי היעדר לכאורה מחויבותה של הוועדה לבג"ץ ולעקרונות יסוד של השיטה הדמוקרטית בישראל. התנועה מכבדת כבוד רב את חברי הוועדה, אך לא לשוא הבהירה, עוד טרם הקמת הוועדה ומינוי חבריה, כי וועדה שאיננה וועדת חקירה ממלכתית, לא תוכל לבצע את המשימה החיונית של חקירת כשלי המלחמה באופן הנדרש. בכל הכבוד, שאכן ראוי להעניק לחברי הוועדה ולעבודה הקשה המבוצעת על ידם, הרי שלא ניתן להתעלם מהשתלשלות האירועים סביב פתיחת דלתות הוועדה לציבור ולכל הפחות פרסום הפרוטוקולים בהתאם להתחייבותה לבג"ץ. השתלשלות אירועים זו מדגישה עד כמה הפגם שנפל בהתנהלות הגורמים הממנים, שהביאו להקמת הוועדה בחטא, יורד לשורשו של עניין ופוגע במילוי יעדה. התנועה מציינת כי בכלי התקשורת פורסם עתה, כי חלק מחברי הוועדה מאימים, לכאורה, להתפטר מחברותם בוועדה, כתגובה או כמחאה לעמדת בית המשפט הגבוהה לצדק. במידה וכך הם פני הדברים, התנהלות כזו של אנשים הנמצאים בעמדה רמה ורגישה ביותר במסגרת האיזון העדין המבקש להגן על שלטון החוק, הינה בעייתית ביותר. מן הראוי כי חברי הוועדה אם יחליטו כי אכן אין מקום להמשך כהונתם בוועדה יעשו זאת על רקע הטענות שכבר העלתה התנועה על עצם הקמת הוועדה במתכונתה הנוכחית והצורך החיוני בהקמת וועדת חקירה ממלכתית.