התנועה לאיכות השלטון דורשת לבדוק ממצאים המעידים על התנהלות מנוגדת לדין לכאורה של ראש מועצת ג'וליס – עו"ד נדים עמאר ** התיק מטופל ע"י סטודנט מבית הספר למשפטים המסלול האקדמי- המכללה למינהל, במסגרת פרויקט "להבה" .

התנועה לאיכות השלטון דורשת לבדוק ממצאים המעידים על התנהלות מנוגדת לדין לכאורה של ראש מועצת ג'וליס – עו"ד נדים עמאר ** התיק מטופל ע"י סטודנט מבית הספר למשפטים המסלול האקדמי- המכללה למינהל, במסגרת פרויקט "להבה" .
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה לשר הפנים, מבקר המדינה, ראש הוועדה לניגוד עניינים ולגורמים מוסמכים נוספים,, מציינת התנועה כי אל התנועה הגיע מידע רב אשר מצביע, לכאורה, על כשלים חמורים והתנהלות המנוגדת לדין לכאורה של ראש מועצת ג'וליס, עו"ד נדים עמאר. מן המידע שבידי התנועה עולה לכאורה כי מר עמאר, אשר נבחר לראשות מועצת ג'וליס בתאריך 7.9.2004, מפר באופן שיטתי את הוראות הדין, ומבסס דפוס התנהלות בעייתי ולקוי מן היסוד, אשר הומחש בארבעה פרשיות מרכזיות עליהן הלינה התנועה, ובכללן: כהונתו של מר עמאר כראש מועצת ג'וליס במקביל לבעלותו על משרד עו"ד ולפעילותו כעו"ד במשרד זה. מהמידע המצוי בידי התנועה עולה לכאורה כי מר עמאר, עו"ד במקצועו, במקביל לכהונתו כראש מועצת ג'וליס הוא הבעלים של משרד עו"ד הממוקם באזור מועצת ג'וליס, בו מר עמאר עצמו משמש כעו"ד פעיל. באם נכון המידע האמור, מפר לכאורה מר עמאר, את הוראות הדין האוסרות על ראש רשות מקומית לעסוק בכל עסק או עיסוק נוסף. חשד למתן הנחות בארנונה, בניגוד לדין לכאורה, ע"י מר נדים עמאר: בידי התנועה מצוי מסמך פנימי ממנו עולה החשד כי מר עמאר נתן לכאורה הנחיה להעניק הנחה משמעותית מארנונה בגובה של עד כ – 50% לתושב המועצה, וזאת מבלי לקבל לכאורה את אישורה של ועדת ההנחות שלה בלבד, הסמכות להעניק הנחות בארנונה לתושבי המועצה, על פי קריטריונים הנקבעים מראש ע"י משרד הפנים. חשד להעברת כספים לקבלנים בעבור עבודות פיקטיביות לכאורה וללא מכרז: מהמידע הנמצא בידי התנועה עולה לכאורה כי המועצה מעבירה כספים בשיעורים גדולים, לחשבונות קבלנים, בעבור עבודות קבלניות, שכפי שעולה מהחלטת וועדת הביקורת של המועצה, לא בוצעו בפועל, ותוך הפרה בוטה של חובת המכרז על פי דין. לפחות לגבי קבלן אחד יש בידי התנועה מסמכים המעידים כי מר עמאר בעצמו רשום כבא כוחו של הקבלן בתיק הוצאה לפועל שמנהלת כנגדו מועצת ג'וליס, והכל תוך כדי כהונתו של מר עמאר כראש המועצה. אם יש אמת במידע עולה נוצרת מראית עין בעיתית ביותר וחשש לטיפול מפלה ופסול. ניכוי סכומי ביטוח משכרו של עובד מועצה אשר לא הועברו לחברת הביטוח:לפי המידע שבידי התנועה עולה לכאורה החשש כי משכרו של עובד מועצה נוכו משך שנים סכומי כסף, המיועדים על פי החוק לכיסוי ביטוחי. ואולם, נמצא כי הסכומים אמנם מנוכים ממשכורתו של העובד, אך בפועל לא מועברים לחברת הביטוח אליה אמורים היו להיות מועברים, וכתוצאה מכך בוטלה לעובד פוליסת הביטוח. לאור חומרת הטענות והכשלים לכאורה בנוגע להתנהלותה של מועצת ג'וליס והעומד בראשה, מר עמאר, שהנו ראש מועצה מכהן, מבקשת התנועה כי פרשיות אלה, כמו כלל התנהלותו של מר עמאר, תבדק על ידי הגורמים המוסמכים, וישקלו צעדים כנגד ראש המועצה. ** התיק מטופל ע"י סטודנט מבית הספר למשפטים המסלול האקדמי- המכללה למינהל, במסגרת פרויקט "להבה" .