התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה לבחון את תוכנית המיגון שאותה מתכוונת הממשלה לקבל לגבי יישובי "עוטף עזה" מהם המטרות והיעדים של התוכנית? מהם השלבים לביצוע התוכנית ומהם התקציבים המוקצים לכך? כמו כן, דורשת התנועה לפקח על ביצוע ראוי ונכון של ההחלטה שתתקבל.

התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה לבחון את תוכנית המיגון שאותה מתכוונת הממשלה לקבל לגבי יישובי "עוטף עזה" מהם המטרות והיעדים של התוכנית? מהם השלבים לביצוע התוכנית ומהם התקציבים המוקצים לכך? כמו כן, דורשת התנועה לפקח על ביצוע ראוי ונכון של ההחלטה שתתקבל.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה מציינת התנועה כי כבר למעלה משש שנים שיישובי "עוטף עזה" נמצאים תחת מתקפה של ירי תלול מסלול הכולל את רקטות הקסאם מכיוון עזה. כידוע, מתקפה זו נמצאת בימים אלו במגמת הסלמה ותושבי היישובים בכלל והישוב שדרות בפרט אינם יכולים להמשיך בשגרת חייהם. מציאות זו דורשת פתרון מיידי אשר ימנע פגיעות נוספות בגוף ובנפש אף אם אין בדבר בכדי להחזיר את חיי התושבים לשגרה. הפתרון המובן מאליו, שאף על פי הפרסומים נראה כיום כי אין מחלוקת לגביו הינו מיגון בתי התושבים מפני הדף ואף מפני פגיעה ישירה של רקטות ופצצות מרגמה. עד כה, מתווה תוכנית המדינה לפתרון קשיי התושבים ביישובים הנ"ל הסתכם במיגון גני הילדים ומוסדות החינוך בלבד וכן התקציבים שהוקצו לצורך המיגון הינם בהתאם לתוכנית זו. בעת הגשת דוח המבקר בעניין מיגון הישובים בגזרת "עוטף עזה", החלטות ויישומן בינואר 2006, מיגון בתי התושבים לא עמד על הפרק. בינואר השנה הוצעה הצעת חוק של חבר הכנסת שי חרמש אשר לפיה יפעלו במשותף משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה לבנות במהירות המרבית חדרי ביטחון בישובים באזור עוטף עזה. דומה כי הצעה זו מצאה את דרכה לגניזה במסדרונות החקיקה המסועפים. מאז חודש ינואר השנה ועד ליום ו' האחרון (18/5/07), לא נעשתה פעילות נוספת לקידום החלטה זו. בימים האחרונים, לאור מעורבותו של מר ארקדי גאידמק והצעתו למגן באופן עצמאי את העיר שדרות, הודיעה הממשלה שהיא תיקח על עצמה את פרויקט מיגון הבתים, ככל הנראה באמצעות החלטת ממשלה. למרות חשיבותה של המהירות בה מתבצעת פעולת מיגון זו, פונה התנועה למבקר המדינה במטרה לבחון את תוכנית המיגון שאותה מתכוונת הממשלה לקבל בהחלטה, מהם המטרות והיעדים של התוכנית? מהם השלבים לביצוע התוכנית ומהם התקציבים המוקצים לכך? כמו כן, יש לפקח על ביצוע ראוי ונכון של ההחלטה שתתקבל. כמו כן, פיקוח זה זוכה למשנה תוקף לאור דוח המבקר מינואר 2006 בעניין מיגון הישובים בגזרת "עוטף עזה" שם מציין המבקר את הכשלים הרבים שנפלו בהליך קבלת ההחלטות הנוגעות למיגון הישובים הרלוונטיים וכן הליקויים הקיימים בביצוע החלטות אלו. יש לבצע מעקב אחר מסקנות דוח זה ולבחון את אופי התקדמות פעולות המיגון בהתאם ללוח הזמנים הקבוע בתוכנית המיגון. לאור כל האמור לעיל, קוראת התנועה לכך שהמבקר יפעיל את הכלים שבידיו לבחון את שלל ההיבטים של מיגון העורף החל מהעיכוב הבלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת במיגון גני הילדים ומוסדות החינוך וכלה בבחינת טיב ההערכות החדשה של הממשלה למיגון בתי התושבים. התנועה תומכת בפתרון מהיר ככל שניתן ליישום תוכנית המיגון, אך בד בבד מבקשת לוודא שהתוכנית המיושמת הינה המתאימה ביותר ועולה בקנה אחד עם עקרונות המנהל התקין. החלטות חפוזות אשר נובעות משיקולים זרים עלולות להוביל ליישום לקוי שאינו נותן מענה לתושבים בשעתם הקשה.