התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ בדרישה כי הליך קבלת ההחלטות בעניין הארכה שלישית ללא מכרז לזיכיונות הרדיו האזורי יערכו תוך שקיפות מלאה .

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ בדרישה כי הליך קבלת ההחלטות בעניין הארכה שלישית ללא מכרז לזיכיונות הרדיו האזורי יערכו תוך שקיפות מלאה .
התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות השלטון באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק ודניאל קירס מבקשת מבג"צ צו על תנאי המכוון אל מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ויושבת הראש שלה, והדורש מהן לנמק מדוע לא תערכנה את הליך קבלת החלטות בעניין הארכה שלישית ללא מכרז לזיכיונות הרדיו האזורי תוך שקיפות, ובכלל זה מדוע לא יפרסמו (לחילופין – יעמידו לעיון הציבור או לחילופין יעמידו לעיון התנועה לאיכות השלטון) את הטענות בכתב שהוגשו למועצה בשימוע בנושא (למעט סודות מסחריים) לאלתר ועוד טרם קבלת החלטה בנושא; וכן צו על תנאי הדורש מהן לנמק מדוע לא תערכנה הליך קבלת החלטות בעניין הארכה שלישית ללא מכרז לזיכיונות הרדיו האזורי תוך שקיפות, ובכלל זה מדוע לא תערכנה את השימוע בעל-פה שעליו החליטו באופן פתוח בפני הציבור; לחילופין, מדוע לא יפרסמו (לחילופין, יעמידו לעיון הציבור, לחילופי חילופין יעמידו לעיון התנועה לאיכות השלטון) את פרטיכלי השימוע בעל-פה (למעט סודות מסחריים) מיד עם סיום כל ישיבת שימוע בעל-פה ועוד טרם החלטה בנושא; בנוסף מבקשת התנועה צו ביניים המונע את המשך הליך השימוע בנושא הארכה שלישית וללא מכרז של זיכיונות הרדיו האזורי והמונע קבלת החלטה להאריך זיכיונות עד בירור העתירה . וצו ביניים המונע קיום שימוע בע"פ בנושא אלא אם הוא יהיה פתוח לציבור. התנועה מציינת בעתירה כי לובי חזק ומקושר מארגן לעצמו הארכה של זיכיונות הרדיו האזורי, שהוא נכס ציבורי חשוב ורגיש. על אף האינטרס הציבורי המוגבל, החשוב והרגיש, למרות הקביעות שהחוק שנחקק כדי לאפשר ללובי את הארכה האמורה עלולה להיקבע ע"י בית המשפט כבלתי חוקתי. לאחר שבעלי הזיכיונות המקוריים קיבלו כבר שתי תקופות נוספות ללא מכרז-זכות להחזיק במשאב המוגבל והרגיש במשך 12 שנים תמימות מבלי שתהיה לכל אדם אחר בישראל הזדמנות להפעיל (או אף להתחרות על הפעלה של תחנת רדיו אזורי), ביום 17.7.2006 הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק נוספת, המציעה לתקן שוב את חוק הרשות השנייה כך שבעלי הזיכיונות המקוריים יוכלו לקבל עוד תקופה, כלומר – ארבע תקופות של ארבע שנים כל אחת; שלוש ארכות ללא מכרז ובסך הכל שש עשרה שנים של חזקה בלעדית במשאב הציבורי המוגבל והרגיש.