התנועה לאיכות השלטון קוראת לועדת הכלכלה ליוה"מש ולאחרים לפעול לעצירת יוזמת הממשלה לפגוע בחוק חובת המכרזים, תשנ"ב-1992. יזמה שתחשוף עשרות מיליארדים בשנה בכספי ציבור לסכנת שחיתות, פגיעה בשוויון וחוסר יעילות כלכלית, זאת לאחר שהממשלה אימצה את החלטת צוות המנכ"לים בעניין פטורים ממכרז לחברות ממשלתיות.

התנועה לאיכות השלטון קוראת לועדת הכלכלה ליוה"מש ולאחרים לפעול לעצירת יוזמת הממשלה לפגוע בחוק חובת המכרזים, תשנ"ב-1992. יזמה שתחשוף עשרות מיליארדים בשנה בכספי ציבור לסכנת שחיתות, פגיעה בשוויון וחוסר יעילות כלכלית, זאת לאחר שהממשלה אימצה את החלטת צוות המנכ"לים בעניין פטורים ממכרז לחברות ממשלתיות.
התנועה לאיכות השלטון
עוה"ד דניאל קירס בשם התנועה מציין במכתבו כי דרך המלך בהתקשרויות ציבוריות הינה מכרז, הנועד להבטיח טוהר מידות, שוויון ויעילות כלכלית, ולאור זאת, עם פרסום הידיעה שהממשלה אישרה את החלטות צוות המנכ"לים בענין "זרועות ביצוע" ו"זרועות ניהול", קוראת התנועה למען איכות השלטון בישראל לפעול לעצירת יוזמת הממשלה לפגוע בחוק חובת המכרזים, תשנ"ב-1992. תחת היוזמה האמורה, הפותחת דלת מסוכנת לפטורים ממכרז בדרכים שונות ומשונות ואשר תחשוף עשרות מיליארדי ₪ בכספי ציבור כל שנה לסכנת שחיתות, פגיעה בשוויון וחוסר יעילות כלכלית, קוראת התנועה לפעול ליישום דו"ח "ליפשיץ-וינשיל", אשר הציע כלים לפישוט וייעול ההליך התחרותי כדי שיציאה למכרז תהיה קלה ויעילה עוד יותר, באופן המונע במקרים רבים כל צורך לשקול את החלופה הבעייתית של פטור ממכרז. התנועה כבר התריעה על כך שלאחר שצוות "ליפשיץ וינשיל" ישב על המדוכה במשך כשנה וחצי והמליץ על כלים לפישוט וייעול ההליך התחרותי – לשם השגת התכליות החשובות כל כך של חובת המכרז במקום מציאת פטורים ממנה – הממשלה משום מה ראתה לנכון להקים צוות נוסף, אשר חזר לאחר שבועות מספר עם המלצות בזק ההפוכות במהותן, שעניינן תיקון תקנות חובת המכרזים, תשנ"ג-1993 באופן שיחשוף עשרות מיליארדי ₪ בשנה לסכנת שחיתות, פגיעה בשוויון וחוסר יעילות כלכלית. אחת משעותיה היפות של הכנסת הייתה חקיקת חוק חובת המכרזים בשנת תשנ"ב, בו נקבע כלל חזק לפיו התקשרות ציבורית תיעשה בדרך של מכרז, שיש בו כדי להבטיח טוהר מידות, שוויון ויעילות כלכלית . נראה כי אין צורך להכביר במילים לגבי השחיתות בישראל כיום, אשר כבר הוגדרה על ידי שורה של מבקרי מדינה ורמטכ"לים לשעבר כאיום אסטרטגי על מדינת ישראל; התנועה אף מפנה לדברי היועץ המשפטי לממשלה בנושא מלפני מספר ימים. לאור כך אין מקום שממשלה, שנגד העומד בראשה והמופקד על ביצוע חוק חובת המכרזים מתנהלת חקירה פלילית בחשדות להטיית מכרז, תוביל להקלות מרחיקות לכת וחפוזות בנושא הרגיש והחשוב של חובת המכרז הפומבי. ועוד: כאשר מבקר המדינה קבע בדו"ח על פרשת הרשות לעסקים קטנים כי הנהלת משרד התמ"ת, בראשות ראש הממשלה דהיום אהוד אולמרט ונציג בצוות הנדון בענין המכרזים מר רענן דינור, פעלה לשינוי תקנון הרשות "כדי שתתאפשר לה גמישות רבה יותר" במינויים ובהקצבות ולאחר שינוי התקנון, "עשתה … שימוש ברשות ככר פעולה למינויים משיקולים פוליטיים ובהליך לא תקין" לא ייתכן שממשלה זו תיזום הקלות מרחיקות לכת בתחום המכרזים – אשר תאפשרנה אף הן "גמישות רבה יותר", כלשון דו"ח מבקר המדינה – בנושא כה טעון לענין טוהר מידות. כאן המקום להזכיר כי הן הוועדה לעניני ביקורת המדינה והן ועדת הכלכלה כבר הביעו דאגה בעניין יוזמה זו . כעת פורסמה החלטת הממשלה לאשר את החלטת "צוות המנכ"לים", בענין הגדרת חברות ממשלתיות כ"חברות ביצוע" ו"חברות ניהול". התנועה שומרת כל טענותיה לגוף ההחלטה האמורה, ובשלב זה תבקש לדעת מהו ההיקף הכספי של ההתקשרויות שתיעשנה עם חברת "ערים" ללא מכרז בעקבותיה. התנועה מבקשת להדגיש כי החלטת "צוות המנכ"לים" עומדת כולה על התיקון המסוכן לתקנות חובת המכרזים אשר טרם נעשה – וצריך שלא להיעשות.