בג"צ חייב את המדינה בתשלום הוצאות בצרוף שכר טירחה בסך 10,000 שקל לתנועה לאיכות השלטון. ההחלטה לאור הודעת המדינה כעת השלימה את הליכי מינוי וועד מנהל לרשות השידור כמתבקש בעתירת התנועה כבר בשנת 2004!!!

בג"צ חייב את המדינה בתשלום הוצאות בצרוף שכר טירחה בסך 10,000 שקל לתנועה לאיכות השלטון. ההחלטה לאור הודעת המדינה כעת השלימה את הליכי מינוי וועד מנהל לרשות השידור כמתבקש בעתירת התנועה כבר בשנת 2004!!!
התנועה לאיכות השלטון
בג"צ חייב את המדינה בתשלום הוצאות בצרוף שכר טירחה בסך 10,000 שקל לתנועה לאיכות השלטון. ההחלטה לאור הודעת המדינה כעת השלימה את הליכי מינוי וועד מנהל לרשות השידור כמתבקש בעתירת התנועה כבר בשנת 2004!!! מדובר בעתירת התנועה מאוגוסט 2004 הדורשת מינוי וועד מנהל לרשות השידור וזאת בשל הימנעות ממשלת ישראל, לאורך חודשים ארוכים, מלמנות ועד מנהל לרשות השידור, תוך הפרת חובתה על פי דין לעשות כן. בעתירה שכוונה כלפי השר הממונה על רשות השידור אהוד אולמרט וגורמים נוספים ציינה התנועה כי הימנעותם מאיוש הועד המנהל לאורך תקופה ארוכה ובפרט על רקע העובדה שסיום כהונתו של הוועד המנהל הקודם היה ידוע להם מראש והיה עליהם להיערך לכך חודשים ארוכים טרם סיום הכהונה, אינה יכולה להיות מוסברת בכל טעם ענייני. ביום 28/2/05 הוציא בג"צ צו על תנאי כמבוקש בעתירה, לאחר שהגורמים המוסמכים המשיכו במחדלם לאורך חודשים ארוכים נוספים מאז הגשת העתירה. מאז ועד עתה התקדמו המשיבים בעצלתיים בהליכי המינוי, חרף העובדה שרשות השידור נותרה בלא מוסד מפקח לאורך מספר שנים בניגוד גמור לדין! העדרו של ועד מנהל יצר ואקום ניהולי כמו גם מצב של העדר פיקוח ציבורי על התנהלות רשות השידור. רק לאחרונה כפי שהודיעה המדינה לבג"ץ ביום 27/3/07, ניאותו השר הממונה על רשות השידור, ראש הממשלה והממשלה לפעול כמתחייב על פי דין והשלימו את הליכי המינוי. לאור כך שבאה על פתרונה הבעיה אשר בגינה נאלצה התנועה להגיש את העתירה ולנהל את ההליך המשפטי דנן מאז שנת 2004 טענה התנועה בפני בג"צ כי התנהלות מעין זו, המנוגדת ניגוד גמור לדין ולכללי מנהל תקין, כמו גם העובדה כי הליכי המינוי הושלמו רק לאחר שבית משפט נכבד זה הוציא מלפניו צו על תנאי כמבוקש בעתירה, מצדיקים פסיקת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד כנגד השר הממונה, ראש הממשלה והממשלה. כאמור שופטי בג"צ לוי, רובינשטיין ואלון מחקו את העתירה לאור הודעת התנועה כי הסוגיה באה על פתרונה וחייבו את המדינה בהוצאות התנועה ובנוסף בשכר טרחת עו"ד בסך 10,000 שקל.