הודעה לעתונות התנועה לאיכות השלטון דורשת למשוך בשלב זה את הצעת חוק בריאות הנפש. הפניה לאור הפרסומים לפיהן יו"ר הוועדה שייעצה למשרד הבריאות בעניין הרפורמה לכאורה פתח מיד לאחר מתן ההמלצות חברה מסחרית העשויה להרוויח מהרפורמה.

הודעה לעתונות התנועה לאיכות השלטון דורשת למשוך בשלב זה את הצעת חוק בריאות הנפש. הפניה לאור הפרסומים לפיהן יו"ר הוועדה שייעצה למשרד הבריאות בעניין הרפורמה לכאורה פתח מיד לאחר מתן ההמלצות חברה מסחרית העשויה להרוויח מהרפורמה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל באמצעות עו"ד דניאל קירס פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה ולשר הבריאות להביא למשיכה בעת הזו מהכנסת את הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (תיקון מס' 41)(בריאות הנפש), וליושבת ראש הכנסת להסירה לעת הזו מסדר היום של הכנסת, כל זאת עד לאחר בחינה מחודשת של ההמלצות . הצעת חוק זו באה להסדיר העברת רוב רובה של האחריות הביטוחית לשירותי בריאות הנפש מהמדינה לקופות החולים. על פי פרסומים בתקשורת, במעבר המתוכנן צפויה לכאורה הפרטה ניכרת של שירותי בריאות הנפש, על כל ההזדמנויות העסקיות הצומחות מכך. לפי כתבות שפורסמו השבוע בחדשות ערוץ 2 עולה כי בדיוק באותו החודש שבו סיימה הוועדה שייעצה למשרד הבריאות בנושא הצעת החוק את מלאכתה, לכאורה נרשמה חברה מסחרית, בה רשום יושב ראש הוועדה פרופ' אבנר אליצור כבעל מניות, אשר, על-פי הפרסום, תעבוד מול קופות החולים בנושא. התנועה מבקשת לדעת באם יש בפרסום אמת. ככל שיש בו אמת, הרי מנסיבות שבהן יושב ראש ועדה שמייעצת למשרד ממשלתי על רפורמה מקים, מיד עם מתן ההמלצות, חברה עסקית הצפויה להרוויח מיישום אותן המלצות, עולה מראית עין קשה, לפיה השאלה מהי הרפורמה אשר תטיב בצורה הכי טובה עם הציבור לא היתה השאלה היחידה שנשקלה בגיבוש ההמלצות, אלא ייתכן ונשקלה גם השאלה מהי הרפורמה אשר תאפשר הרווח הכספי הגדול ביותר עבור יושב ראש הוועדה. לאור זאת קיים צורך אמיתי לבחון מחדש את המלצות הוועדה, על מנת לוודא שהרפורמה המבוססת עליהן הינה הרפורמה הטובה ביותר עבור הציבור. זאת, במיוחד נוכח האינטרסים הכלכליים החזקים המבקשים להניע את גלגלי החקיקה קדימה, אינטרסים שהשפעתם גדולה הרבה יותר מאשר זו של הזקוקים לטיפול נפשי, שטובתם היא שאמורה להיות בראש מעיננו. התנועה מוסיפה כי מהתגובה של משרד הבריאות לכאורה שפורסמה בערוץ 2, עולה כי שר הבריאות אמנם הורה על בדיקת הפרשה, אלא שלא ידוע לתנועה כי ניתנה הוראה להקפיא את הליכי חקיקת הצעת החוק על בסיס ההמלצות לעת הזו, וזאת על אף שהקריאה הראשונה קבועה בסדר היום של הכנסת להיום או מחר ברור, כי ממשלה ראויה וכנסת ראויה לא היו רצות קדימה עם הצעת החוק נוכח הפרשה העגומה הזו. התנועה למען איכות השלטון בישראל פונה להקפיא את הליכי החקיקה עד בחינת המלצות הוועדה כאמור לעיל.