למנוע את הדחת החשב הכללי

למנוע את הדחת החשב הכללי
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליוה"מש , לממשלה ולשר האוצר בדרישה למנוע את הדחת החשב הכללי ד"ר ירון זליכה. איכות השלטון: " אם חלילה תיפול שערה מראשו של החשב הכללי ד"ר זליכה, התנועה למען איכות השלטון בישראל לא תחסוך בכל מעשה חוקי כדי להגן עליו."

עו"ד דניאל קירס מציין במכתבו ליוה"מש, לממשלה ולשר האוצר כי היום בעתונות הארצית כי מר רוני בר און, שר האוצר, התיימר להודיע לחשב הכללי ד"ר ירון זליכה כי החליט לסיים את תפקידו.
אין זה אלא השלב הבא בניסיונות החוזרים ונשנים של ראש הממשלה אהוד אולמרט להביא להדחתו של ד"ר זליכה, לרבות באמירות פומביות על כך.
זכור היטב כי מי שחשף את פרשת המכרז למכירת בנק לאומי היה ד"ר ירון זליכה וכי בעקבות עדותו בפני מבקר המדינה, נפתחה חקירה פלילית חמורה, התלויה ועומדת נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, בגין חשדות לניסיון לכאורה להטות את המכרז.
ד"ר זליכה מנהל באומץ יוצא מן הכלל מערכה נגד השחיתות הגואה במדינה תחת ממשלת אולמרט, לרבות המאבק נגד פגיעה חמורה המתוכננת בדיני המכרזים אשר תהווה פתח איום שחיתות; הובלת מכרז בנק יהב שהוביל לחסכון לקופת המדינה של מאות מיליוני ₪ על אף לחצים פסולים ומושחתים שהופעלו אישית נגדו וייזום תוכנית סדורה למלחמה בשחיתות.
בפנינו עולה החשד לניסיון פסול ומסוכן של ראש ממשלה החשוד בפלילים חמורים להשפיע על עתידו האישי בהליך הפלילי המתנהל נגדו: הרי גם חוקרי משטרה ניתן להדיח ולא לקדם, והמסר שהדחת הפועלים נגד שחיתות או נגד אולמרט משדרת – ברור. חשד זה מתחזק לאור הדברים המוקלטים של אולמרט לאחרונה, בהם אמר כי מינה שרים בממשלה כי הם חברים שלו. המקל – והגזר.
כן עולה מהמאמץ החוזר ונשנה להדיח את ד"ר זליכה הנלחם בשחיתות, חשד לניסיון פסול ומסוכן של הממשלה הנחקרת ביותר בפלילים בתולדות המדינה להוריד את הראש של המלחמה בשחיתות.
ברור כי סיום כהונת החשב הכללי אינו בסמכות שר האוצר אלא בסמכות הממשלה, ואף אם המניע לניסיון הדחה לא היה פסול, הרי בתקופה שבה שני מבקרי מדינה ושני רמטכ"לים לשעבר הגדירו את השחיתות כאיום אסטרטגי על מדינת ישראל, פועלו של ד"ר זליכה (שכישוריו המקצועיים אינם נתונים במחלוקת, וזאת בלשון המעטה) נגד השחיתות במדינה חייב ממילא להוות שיקול מכריע המביא למסקנה כי יש להימנע מלהפסיק את הכהונתו.
התנועה דורשת למנוע את סיום כהונתו של ד"ר ירון זליכה כחשב הכללי. אם חלילה תיפול שערה מראשו של החשב הכללי ד"ר זליכה, התנועה למען איכות השלטון בישראל לא תחסוך בכל מעשה חוקי כדי להגן עליו.