הקפאת תוכנית דן בפתח תקווה

הקפאת תוכנית דן בפתח תקווה
בעקבות עתירה מנהלית של התנועה לאיכות השלטון הקפיא בית המשפט המחוזי בתל אביב לפי שעה את הליכי היתרי הבניה של "תכנית דן" בפתח- תקווה, פרויקט בהיקף של עשרות מיליוני דולר לבניית מאות יחידות דיור.

החלטת שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב השופט ד"ר ורדי קובי במסגרת הדיון בעתירתה המנהלית של התנועה לאיכות השלטון באמצעות עו"ד ברק כלב וצרויה מידד, לוזון במאי 2007. העתירה הוגשה בעקבות הדו"ח החמור של מבקר המדינה לפיו פעל סגן ראש עיריית פתח תקווה סיני גלבוע בניגוד עניינים חמור בשיתוף ראש העיר וקיבל מחברת דן 3.3 מליון דולר עבור פעולותיו לאישור הוספת 175 יחידות בניה לחברת דן. שווי ההטבה לחברת דן מגיע ל כ- 40 מליון דולר.

בהחלטה מיום 9.9.07 פוסק השופט ורדי קובי כי מוסכם שבמידה ותוגש בקשה להיתרי בנייה או היתרי חפירה במגרש המדובר ע"י חברת דן או צד ג יודיע על כך לצדדים לפחות 10 ימים לפני הגשת הבקשה ולא יינתנו היתרים עד החלטת בית המשפט בבקשה לצו ביניים של התנועה לאיכות השלטון. בעתירה בקשה התנועה צו המורה לוועדה לתכנון ובניה לבטל את ההטבה שנתנה לחברת דן המעניקה לה זכות לבנות 300 יחידות דיור וזאת בהגשת תכנית מתוקנת כך שחברת דן תהנה אר ורק מזכויות בניה בהיקף של 125 יחידות דיור כשווי הזכויות שהוענקו לה בתכנית המקורית עקב הפגמים המהותיים והעמוקים שנפלו בהחלטה על הענקת ההטבה לחברת דן. צו נגד הועדה המקומית לתכנון ובניה בפת"ח ולראש עיריית פתח תקווה שהוא ראש הוועדה להעניק לחברת דן את ההטבה.על המלצתם ובקשתם מהוועדה המחוזית להעניק את ההטבה המדוברת לחברת דן.
* בדו"ח מבקר המדינה נאמר: " הביקורת העלתה שעו"ד גלבוע סייע לחברת דן להשביח את נכסיה תוך ניצול קשריו עם ראש העירייה ושימוש לא ראוי במעמדו בעירייה, בקשריו עם עובדיה, בנגישותו למידע ובתפקידו בוועדה המקומית. בתמורה לשירותיו לחברה קיבל ממנה עו"ד גלבוע עד מועד סיום הביקורת 1,351,350 דולר, שהם יותר מ-6 מיליון ש"ח, ועל פי התחייבותה בהסכמים שחתם עמה הוא צפוי לקבל ממנה עוד כ-2 מיליון דולר, שהם יותר מ-9 מיליון ש"ח. בפעילותו של עו"ד גלבוע בשירות חברת דן היה ניגוד עניינים חמור וניצול של מעמדו הציבורי, השפעתו, סמכותו וקשריו בעירייה ובוועדה המקומית כדי לקדם את עסקיו הפרטיים ולקבל טובות הנאה. בפעילות זו הפר עו"ד גלבוע, בין היתר, את הכללים למניעת ניגוד עניינים שלפיהם "חבר מועצה לא יקבל לעצמו או לקרובו, טובת הנאה בקשר למילוי תפקידו". ראש העירייה ידע שעו"ד גלבוע מייצג את חברת דן בעסקה הנדונה אך לא פעל להפסיק זאת, ובכך הפר הפרה בוטה את חובת הנאמנות שלו כלפי תושבי עירו. בשל חומרת הממצאים המובאים בדוח זה ונוכח החשש כי עו"ד גלבוע פעל בניגוד עניינים בנושאים נוספים בשנות כהונתו בעירייה."