התנועה לאיכות השלטון מברכת על כוונת שר המשפטים להצעת חוק להגבלת חקירה פלילית.

התנועה לאיכות השלטון מברכת על כוונת שר המשפטים להצעת חוק להגבלת חקירה פלילית.
התנועה מציינת שיש להחיל את ההצעה גם על עבודת הפרקליטות וכי צעד כזה אינו יכול להתבצע ללא היערכות תקציבית הולמת.

במכתבה לשר המשפטים פרופסור דניאל פרידמן מציינת עו"ד מיקה קונר-קרטן בשם התנועה למען איכות השלטון בישראל כי בהמשך לפרסומים בכלי התקשורת כי שר המשפטים הורה למחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים להכין, בתוך שבוע, הצעת חוק ממשלתית להגבלת משך חקירה פלילית.
התנועה מברכת על כל ניסיון לייעול ושיפור מערכת האכיפה בישראל, זאת בייחוד נוכח העובדה כי חקירה המתמשכת שלא לצורך אינה משרתת איש וזאת בלשון המעטה.
התנועה רואה חשיבות עצומה בקידום וייעול מערכת החקירה בישראל והיא סבורה כי יש להחיל ההצעה גם על עבודת הפרקליטות – עד להגשת כתב אישום ו/או סגירת התיק.
אולם חשוב לציין כי צעד שכזה, אשר יגביל את פרק הזמן שניתן לרשויות לשם חקירה והעמדה לדין, אינו יכול להיעשות ללא היערכות תקציבית הולמת, אשר תאפשר לרשויות האכיפה לעמוד בו.
לא יתכן כי צעד ראוי שכזה לא יעשה ללא הקצאת משאבים מתאימים, שאחרת נצא ושכרנו בהפסדנו, כאשר חקירות משטרה יסתיימו בלא כלום נוכח מועד קצוב והעדר משאבים לקיים החקירה כדבעי וכך הדברים גם באשר לעבודת הפרקליטות.
התנועה לאיכות השלטון מסתייגת מכל מהלך פזיז, אשר גם אם מתחיל בכוונה נכונה ובריאה, עשוי לבסוף לצאת מקלקל ואף משחית, באם לא יינתנו לרשויות הכלים התקציביים המתאימים בכדי לעמוד בדרישות דנן.
לסיכום מבהירה התנועה לאיכות השלטון כי היא רואה חשיבות רבה בהכללת הפרקליטות בהצעת חוק זו ומעבר לכך התנועה סבורה כי קמה חובה לתת בהצעת חוק דנן, מענה תקציבי הולם, אשר יאפשר קיומה ככתבה וכלשונה.