התנועה לאיכות השלטון לח"כ זחאלקה: "אתה ושורת אנשי ציבור נוספים, בשיתוף ממשלת ישראל אשר פועלת באופן לקוי לאורך שנים, מפריעים לנו, תושבי מדינת ישראל היהודים והערבים, להדק את השותפות למען חברה סולידארית וצודקת יותר."

התנועה לאיכות השלטון לח"כ זחאלקה: "אתה ושורת אנשי ציבור נוספים, בשיתוף ממשלת ישראל אשר פועלת באופן לקוי לאורך שנים, מפריעים לנו, תושבי מדינת ישראל היהודים והערבים, להדק את השותפות למען חברה סולידארית וצודקת יותר."
במכתבה לח"כ זחאלקה מציינת התנועה לאיכות השלטון כי קראה בצער כי הוא שותף לקמפיין שמובילים אנשים ציבורי ערבים שנועד למנוע מערביי מדינת ישראל את האפשרות לתרום לקהילה במסגרת שירות לאומי. וכי בין היתר בחר לציין במסגרת הכנס כי מי שיעשה שירות לאומי "ייחשב למצורע". על דברים מעין אלה חזר גם בראיון רדיופוני היום בבוקר.

התנועה לאיכות השלטון מקדמת מזה 7 שנים את הרעיון לפיו כל אזרחי המדינה, חילונים ודתיים, יהודים וערבים, יקחו חלק בתרומה למדינה ולחברה בישראל. במסגרת רעיון זה, האוכלוסיה הערבית בישראל תתרום את חלקה במסגרת שירות אזרחי בקהילה בנושאים חברתיים כחינוך, בריאות ורווחה.
השירות הלאומי-אזרחי, אשר במסגרתו יתאפשר לתושבי המדינה הערבים לתרום לקהילה ולחברה, הינו אמצעי שלא ניתן בלעדיו, כדי לקדם את השותפות בין יהודים וערבים במדינת ישראל.
השירות האזרחי מגביר את יכולת ההשפעה על העשייה בתחומים בעלי חשיבות מרכזית בחיי אזרחי מדינת ישראל.
הניסיון המקצועי והניהולי שנצבר על ידי בוגרי השירות הלאומי אף מקדם את יכולתם להשתלב אחר כך במוקדי ההשפעה בחברה הישראלית ובשוק העבודה. התרומה לקהילה אף מהווה חוויה מעצבת חשובה בחייהם של תושבי מדינת ישראל הצעירים, אשר תורמים, כל אחד בתחומו, לקהילה ובכך אף לעצמם. כותבת התנועה:
"יש להצר על כך שבמקום לפעול לקידום השותפות בין יהודים וערבים, בחרת בעמדה שנועדה למנוע מתושבי מדינת ישראל הערבים להשתלב במדינת ישראל כמו גם את האפשרות לתרום לקהילה באמצעות מסגרת מסודרת ורצינית כפי שמאפשר השירות האזרחי.
העמדה שאתה מוביל תורמת להנצחת הפערים הקיימים, עליהם עמדה "ועדת אור", אשר נוצרו בעיקר בשל ליקויי הממשלה לאורך עשרות שנים, והמציאות לפיה לא נוצרו הזדמנויות מספקות לחיזוק השותפות בין יהודים וערבים במדינת ישראל.
והנה כעת, אתה ושורה של אנשי ציבור נוספים, הופכים שותפים בכירים של ממשלת ישראל במחדליה לאורך השנים, אשר לא איפשרו את שילובם של האזרחים הערבים באופן ראוי במדינה ואת השותפות בין האוכלוסיה הערבית והיהודית.
אתה ושורת אנשי ציבור נוספים, בשיתוף ממשלת ישראל אשר פועלת באופן לקוי לאורך שנים, מפריעים לנו, תושבי מדינת ישראל היהודים והערבים, להדק את השותפות למען חברה סולידארית וצודקת יותר."
לאור כל זאת קוראת התנועה לאיכות השלטון לחה"כ זחאלקה לגלות אחריות אמיתית ולהימנע מהמשך צעדים מעין אלה אשר אין בהם אלא מסר של ייאוש והעדר תקווה לתושבי מדינת ישראל היהודים והערבים.