התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את המידע לפיו מומנה לכאורה סעודת "שבע ברכות" לכבוד חתונת בתו של השר משולם נהרי ע"י עמותת צהר.

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את המידע לפיו מומנה לכאורה סעודת "שבע ברכות" לכבוד חתונת בתו של השר משולם נהרי ע"י עמותת צהר.
כן פנתה התנועה בקובלנה לח"כ חיים אורון יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת בקובלנה בשל הפרה לכאורה מצידו של השר נהרי של החלטת ועדת האתיקה האוסרת קבלת מתנות ע"י חבר כנסת.
במכתבה מציינת התנועה כי מפרסום בעיתונות עולה שלקראת סוף חודש נובמבר קיים השר חה"כ משולם נהרי לכבוד חתונת בתו סעודת "שבע ברכות" במלון נובוטל בירושלים הסעודה מומנה לפי פרסום בעתון "הארץ" ע"י עמותת צהר – עמותה פרטית העוסקת בהשבת נערות שנפלטו ממסגרת החינוך החרדי. כן פורסם בכתבה שהשר מכיר לכאורה את העובדות ולא מתכחש להן ושיו"ר "צהר" מר שמואל וינד מאשר לכאורה שהעמותה מימנה את האירוע הפרטי.
סעודת "שבע ברכות" היא מסוג השמחות המשפחתיות שלא ברור מדוע ולמה המימון להן צריך להגיע, אם הגיע, מידי עמותה פרטית. להפך, היא מעוררת ספקות בדבר טוהר המידות ונקיון הכפיים בשירות הציבורי. השר משולם נהרי בשבתו כשר במשרד האוצר אחראי בין השאר להפניית תקציבים לגופים חרדיים. עולה חשש שמימון הסעודה על ידי העמותה נעשה לכאורה בקשר לסמכותו זו ובידיעתו שכך נעשה. ע"פ הנאמר בכתבה הודיע השר נהרי על כוונתו לכאורה לייעד תקציב לעמותת צהר וזאת למרות הוראת רשם העמותות למחוק את העמותה מכיוון שאינה עומדת בדרישות החוק הנוגעות לדיווח על פעילותה הכספית.
סעיף 2 לחוק המתנות קובע שמתנה שניתנה לעובד ציבור או לילדו (בענייננו- בתו של השר), ועובד הציבור לא החזירה לנותנה לאלתר, תקום לקניין המדינה.
גם בית המשפט העליון פירש את תכלית "חוק המתנות" כמגשימה את חובת הנאמנות המוטלת על עובד ציבור כחוק ש"בא להקדים תרופה למכה ולשלול רינונים כי המתנה נועדה להשפיע על שיקול דעתו של עובד הציבור, ושהיא באה לא רק באשר הוא עובד ציבור אלא בעד פעולה הקשורה לתפקידו" לטענת התנועה אם יש אמת מאחורי הפרסומים, על השר להחזיר לאלתר את שוויה של המתנה לאוצר המדינה כנדרש בחוק המתנות.
בנוסף, אם הופרו חובות הדיווח והשבה לפי חוק המתנות ביודעין יש להשית על השר קנס כאמור בסעיף 3(ב) לחוק המתנות.
לאור כל זאת קוראת התנועה ליועץ המשפטי לממשלה:
א. לפתוח בחקירת כל ההיבטים העלולים לעלות ממסכת העובדות שתוארה.
ב. אם יתברר שהפרטים שתוארו נכונים, נדרוש לפעול להשבת המתנה לקניין המדינה.
ג. אם הופר האיסור בחוק המתנות ביודעין יש להשית על השר קנס מתאים.
ד. להורות לנציב שירות המדינה לפעול למיצוי ההליכים המשמעתיים.
כן פנתה התנועה בקובלנה לח"כ חיים אורון יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת בקובלנה בשל הפרה לכאורה של השר נהרי של החלטת ועדת האתיקה האוסרת קבלת מתנות ע"י חבר כנסת.