התנועה לאיכות השלטון לפרקליט המדינה הנכנס משה לדור: שקול עמדתך בפרשת בנק לאומי ובפרשות האחרות הקשורות בראש הממשלה באופן עצמאי על סמך הראיות וללא קשר להמלצותיהם של אחרים.ופרסם החלטתך בשקיפות.

התנועה לאיכות השלטון לפרקליט המדינה הנכנס משה לדור: שקול עמדתך בפרשת בנק לאומי ובפרשות האחרות הקשורות בראש הממשלה באופן עצמאי על סמך הראיות וללא קשר להמלצותיהם של אחרים.ופרסם החלטתך בשקיפות.
כן מצפה ממנו התנועה להורות על השלמת חקירה בכל מקום שהדבר מתבקש, כדי לוודא שבדיקת החשדות נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט מוצתה עד תום, בנחישות המתבקשת.
במכתבה מציינת התנועה לאיכות השלטון באמצעות עו"ד דניאל קירס כי ביום 29.11.2007 פורסם כי משטרת ישראל העבירה לידי הפרקליטות את הראיות בתיק החקירה נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בחשדות לניסיון להטיית המכרז לגרעין השליטה בבנק לאומי.
פרקליט המדינה מקבל על עצמו, כפרקליט המדינה, את האחריות על אכיפת הדין הפלילי בענין טוהר המידות וסדרי השלטון בתקופה עגומה בישראל, שבה שני מבקרי מדינה ואף שני רמטכ"לים לשעבר הגדירו את השחיתות כאיום קיומי על מדינת ישראל.
עו"ד משה לדור מקבל על עצמו, כפרקליט המדינה, את האחריות על שוויון בפני החוק, בתקופה עגומה בישראל, שבה נסגרה חקירה נגד ראש ממשלה קודם בחשדות לשוחד, למרות תשלום שכר של מיליונים, ללא תפוקת עבודה ברורה, לבנו הנעדר כישורים רלוונטיים; בעידן שבו נשיא, שאף לעמדת הפרקליטות קיימות נגדו די ראיות בכדי להעמידו לדין בגין אונס ושנגדו טענו בפני המשטרה כעשר נשים כי ביצע בהן עבירות מין, זוכה לעסקת טיעון המסתכמת בלטיפה ונשיקה, ללא מאסר בפועל.
ברי, כי התנועה למען איכות השלטון בישראל מעוניינת בהעמדה לדין של ראש הממשלה אולמרט, או כל אדם אחר, רק אם יש בחשדות ובראיות כדי להצדיק זאת.
יחד עם זאת, כחלק מהחובה להכריע בכל תיק על פי הראיות וכחלק מהשיקולים בהחלטה בענין העמדתו של ראש ממשלה מכהן, על פרקליט המדינה לשים את שוויון בפני החוק בראש מעייניו. עליו להזהיר עצמו, הזהר היטב, מפני מתן הקלות לבכירים. עליו למנוע מצב שבו מהלכים פוליטיים של ראש ממשלה משמשים ככלי כדי לאפשר לו להימלט מהדין הפלילי.
על כן, מצפה ממנו התנועה למען איכות השלטון בישראל לשקול עמדתו בתיק החקירה נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת בנק לאומי (כמו כן בשתי החקירות הפליליות האחרות המתנהלות נגד ראש הממשלה אולמרט) באופן עצמאי, על סמך הראיות וללא קשר להמלצותיהם של אחרים; מצפה ממנו התנועה להורות על השלמת חקירה בכל מקום שהדבר מתבקש, כדי לוודא שבדיקת החשדות נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט ממוצת עד תום, בנחישות המתבקשת.

זאת ועוד: כאשר מדובר בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה, הענין לציבור בנימוקים להעמדה או לאי העמדה לדין מחייב גילוי מלא ושקוף של נימוקים אלה. הענין לציבור בפרשת בל"ל אף מוגבר נוכח העובדה שמבקר המדינה ראה לנכון, נוכח התשתית הראייתית שעמדה בפניו באותו שלב, להעביר את החששות לעבירה פלילית לידי היועץ המשפטי לממשלה. על כן, קוראת התנועה לאיכות השלטון לפרקליט המדינה הנכנס לגלות לציבור את הנימוקים להכרעה בתיק – לכאן או לכאן – בעת מתן ההחלטה.