התנועה לאיכות השלטון דורשת מיו"ר הכנסת לקיים דיון במליאת הכנסת בקשר לתפקוד ועדת החוץ והבטחון של הכנסת

התנועה לאיכות השלטון דורשת מיו"ר הכנסת לקיים דיון במליאת הכנסת בקשר לתפקוד ועדת החוץ והבטחון של הכנסת
הדרישה לאור טענות שהושמעו על ידי חברי ועדה שונים ( בינתיים באופן בלתי פורמאלי- כתבה בעיתון "ישראל היום" מיום 9/12/07) בנוגע לחוסר עצמאות הועדה לחוץ וביטחון ובנוגע לליקויים בתפקוד יו"ר הוועדה.

במכתבה מציינת התנועה כי בין היתר טענו חברים בוועדה, כי יו"ר הועדה, ח"כ צחי הנגבי, מוביל קו שמונע מן הוועדה למלא את תפקידה כגוף בקרה עצמאי ונטול פניות על תפקוד הממשלה וגורמי הביטחון.
כן הושמעו טענות כי העובדה שכנגד יו"ר הועדה מתנהל כיום משפט פלילי, נותן את אותותיו בתפקודו (גם אם ברמה הפורמלית לא הביא הדבר להיעדרותו מישיבות).
אחד מתפקידיה המרכזיים של הכנסת הינו בקרה על מוסדות הרשות המבצעת.
במסגרת זו ישנה חשיבות רבה לכך שהכנסת תנהל את הליכי הבקרה תוך שמירה על עצמאות, ותוך ששיקולים קואליציוניים אינם באים תחת שיקולים עניינים.
הביקורת הנ"ל אשר הושמעה על ידי חברי הוועדה, הייתה צריכה להוביל לדיון ענייני בוועדה אשר בו יתברר האם יש ממש בטענות אלא או שמה מתפקדת הוועדה באופן תקין.
משחברי הכנסת נמנעו מלזמן דיון מעין זה, והוועדה אינה מתכנסת כדי לברר את הטענות, ישנו צורך בכך שיו"ר הכנסת תפעל במסגרת האחריות והסמכויות המופקדות בידה כדי להבטיח בירור הטענות.
הצורך בבירור טענות המושמעות על ידי חברי כנסת, בנוגע לליקויים בתפקוד ועדת החוץ וביטחון, מקבל משנה חשיבות נוכח הכשלים שהתגלו בדוח הביניים של ועדת וינוגרד בנוגע לניהול מלחמת לבנון השנייה, אשר אופנינו בליקויים בדרכי קבלת ההחלטות בקרב הגורמים השונים האמונים על עיצוב מדיניות הביטחון של מדינת ישראל.
ל אור זאת פונה התנועה ליו"ר הכנסת בקריאה לזמן דיון במליאת הכנסת, אשר בו יעלו לדיון ולבירור הטענות שהושמעו על ידי חברי ועדה שונים ( בינתיים באופן בלתי פורמאלי- ראי למשל כתבה בעיתון "ישראל היום" מיום 9/12/07) בנוגע לחוסר עצמאות הועדה לחוץ וביטחון ובנוגע לליקויים בתפקוד יו"ר הוועדה.