התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה ומשר האוצר להבהיר כי תוקם ועדת איתור למינוי יו"ר הרשות לניירות ערך.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה ומשר האוצר להבהיר כי תוקם ועדת איתור למינוי יו"ר הרשות לניירות ערך.
להבנת התנועה, היועץ המשפטי לממשלה קבע בעניין מינוי מנהל רשות המסים, כי יש להקים ועדת איתור. לאור זאת, מבקשת התנועה כי היועץ המשפטי לממשלה ושר האוצר יבהירו כי אכן תוקם ועדת איתור לבחירת יושב ראש רשות ניירות ערך, ולחילופין ינמקו מדוע יש מקום לוועדת איתור בעניין רשות המסים, אך אין לדעתם מקום לכך בענין רשות ניירות ערך.
התנועה לאיכות השלטון באמצעות עו"ד דניאל קירס קוראת לשר האוצר לפרסם את הדרך שבה ייבחר יושב ראש רשות ניירות ערך הבא ואת מכלול השיקולים לבחירה; כן מבקשת התנועה מהיועץ המשפטי לממשלה ומשר האוצר להבהיר כי תוקם ועדת איתור למינוי יושב ראש רשות ניירות ערך, או לנמק מדוע לדעתם אין להקים ועדת איתור, למרות שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי יש להקים ועדת איתור למינוי מנהל רשות המסים.

השבוע פוקסם פורסמה השבוע ב"גלובס" הערכה, לפיה שר האוצר בר און "עשוי לייעד את התפקיד [של יושב ראש רשות ניירות ערך] למקורבו, עו"ד יהלי כהנוב, אותו מינה לפני חודש לחבר מליאת הרשות לני"ע". פורסם באותה כתבה כי מקורבי סביבת שר האוצר טוענים שאין בסיס להערכה זו.
במכתבה מבקשת התנועה לדעת אם יש בפרסום אמת. כן והאם עו"ד כהנוב יהיה מועמד לתפקיד יושב ראש רשות ניירות ערך.
התנועה לאיכות השלטון מציינת כי לפני כחודש פורסם ב"הארץ" כי היועץ המשפטי לממשלה פנה לשר האוצר בר און וציין בפניו כי "לאור רגישות התפקיד, המופקד גם על סמכויות אכיפה, חשוב שיהיה הליך בחירה מקצועי ומסודר. על כן, יש לבחור את יו"ר רשות ניירות ערך הבא באמצעות הליך איתור מקצועי, פומבי ושקוף". באותה כתבה פורסם כי "מלשכתו של בר-און נמסר כי הם מקבלים את עמדתו של מזוז, ובימים הקרובים [הכתבה פורסמה ביום 25.11 –ש.ל] יגבשו את הדרך שבה ייבחר ראש רשות ניירות ערך הבא ואת מכלול השיקולים לבחירה".
לכן בין היתר לאור קביעת היועץ המשפטי לממשלה בעניין הליך איתור שקוף, תבקש התנועה כי שר האוצר יפרסם ויעמיד בפני עיני הציבור את הדרך שבה ייבחר ראש רשות ניירות ערך הבא ואת מכלול השיקולים לבחירה, וזאת – ללא דיחוי.
להבנת התנועה, היועץ המשפטי לממשלה קבע בעניין מינוי מנהל רשות המסים, כי יש להקים ועדת איתור. לאור זאת , מבקשת התנועה לאיכות השלטון כי היועץ המשפטי לממשלה ושר האוצר יבהירו כי אכן תוקם ועדת איתור לבחירת יושב ראש רשות ניירות ערך, ולחילופין ינמקו מדוע יש מקום לוועדת איתור בענין רשות המסים, אך אין לדעתם מקום לכך בענין רשות ניירות ערך.
אין צורך להכביר מלים בעניין חשיבות הליך בחירת יושב ראש רשות ניירות ערך, או בעניין הנזק העלול להיגרם לאיכות השלטון בישראל ולאמון הציבור בו, כמו גם הנזק הכלכלי העלול להיגרם למשק הישראלי, מהליך בחירה בלתי ראוי.

לפרטים: עו"ד דניאל קירס 0524892030