התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לבטל את ההחלטה להעניק מעמד של עיר לגבעת שמואל

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לבטל את ההחלטה להעניק מעמד של עיר לגבעת שמואל
לטענת התנועה מדובר בהחלטה שרירותית, המעלה חשש לשיקולים זרים, שאינה נסמכת על תשתית ראייתית ראויה וככזו פוגעת בשוויון, באמון הציבור ומגיעה עד כדי חוסר סבירות קיצוני.
* התיק נוהל בהשתתפות סטודנטים מהקליניקה המשפטית במרכז הבינתחומי בהרצליה

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"ץ באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ודפנה קירו-כהן להוציא צו על תנאי המורה לשר הפנים לנמק מדוע לא יבטל את החלטתו להעניק מעמד של עיר למועצה המקומית גבעת שמואל, לטענת התנועה מדובר בהחלטה שרירותית, המעלה חשש לשיקולים זרים, שאינה נסמכת על תשתית ראייתית ראויה וככזו פוגעת בשוויון, באמון הציבור ומגיעה עד כדי חוסר סבירות קיצוני. כן מבקשת התנועה צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע לא ינחה את שר הפנים לבטל את החלטתו להעניק מעמד של עיר למועצה המקומית גבעת שמואל, מאותם נימוקים. בשל דחיפות העניין, ועל מנת למנוע קביעות בלתי הפיכות בשטח מבקשת התנועה קיום דיון דחוף בעתירה.
מדובר בהחלטה של שר הפנים הנוכחי, אשר נסמכת על דו"ח ועדת חקירה, לגבי המלצותיה כבר קבע משרד הפנים, בתקופתו של שר הפנים הקודם, כי "מניתוח מסקנות הועדה עולה כי עמדותיה נקבעו בהתבסס על נתונים חסרים ואולי אף שגויים ומתוך כך תוקפה המקצועי והציבורי נמצא אולי בחסר". לפיכך סרב שר הפנים הקודם להפוך את המועצה לעיר. ברם, מקץ 4 חודשים מאז נכנס השר הנוכחי – מאיר שיטרית לתפקידו כשר פנים, הוא החליט להפוך את גבעת שמואל לעיר, וזאת בהסתמך על אותו דו"ח בעייתי של ועדת החקירה, ומבלי שבוצעו בדיקות משלימות כנדרש. הנימוק של השר הנוכחי כאילו ההחלטה נובעת מחוק העיריות החדש במסגרתו יהפכו כל הרשויות לעיר, אף מחזק את הטענה לשרירותיות, שיקולים זרים ופגיעה בשוויון. שכן, אם זו הסיבה, לכאורה להפוך את המועצה לעיר – לא רק גבעת שמואל, בראשה עומד ראש מועצה ממפלגת קדימה, אמורה להפוך לעיר כי אם כל המועצות המקומיות בסדר הגודל של גבעת שמואל, ולא כך הדבר. זאת במיוחד שמדובר במועצה אשר על פי דוחות הביקורת של משרד הפנים רבים הליקויים בהתנהלותה והתנהלות העומד בראשה. מכאן טוענת התנועה מדובר בהחלטה שאינה מבוססת על תשתית ראייתית כנדרש, שרירותית, המעלה חשש לשיקולים זרים, פוגעת בשוויון ובאמון הציבור – וככזו דינה להתבטל.
* התיק נוהל בהשתתפות סטודנטים מהקליניקה המשפטית במרכז הבינתחומי בהרצליה