התנועה לאיכות השלטון לשר לבטחון פנים אבי דיכטר: בטל את קיצוץ מספר השוטרים במשטרת ההגירה וייחד את זמנם של שוטרי ההגירה שנותרו, לטיפול בעובדים זרים השוהים בישראל באופן בלתי חוקי

התנועה לאיכות השלטון לשר לבטחון פנים אבי דיכטר: בטל את קיצוץ מספר השוטרים במשטרת ההגירה וייחד את זמנם של שוטרי ההגירה שנותרו, לטיפול בעובדים זרים השוהים בישראל באופן בלתי חוקי
הפניה בעקבות הפרסום בעתונות כי לאחר שקוצץ מספר השוטרים במשטרת ההגירה, שוהים בישראל כ-200,000 עובדים זרים בלתי חוקיים וכי מספר העובדים הזרים הבלתי חוקיים עולה. עוד צוטטו דבריו של גורם בכיר במשטרה לפיהם "אנחנו שוב חוזרים לקטסטרופה שהיתה כאן, למצב שבו יותר ממיליארד דולר יוצאים ממדינת ישראל".
במכתב לשר לבטחון פנים מציין עו"ד דניאל קירס כי אם יש אמת בפרסום לפיו שוהים כיום כ-200,000 עובדים זרים בלתי חוקיים בישראל, קוראת לו התנועה למען איכות השלטון בישראל לבטל את קיצוץ מספר השוטרים במשטרת ההגירה ולייחד את זמנם של שוטרי ההגירה שנותרו לטיפול בעובדים זרים השוהים בישראל באופן בלתי חוקי.
היום פורסם בעתונות הארצית כי לאחר שקוצץ מספר השוטרים במשטרת ההגירה, שוהים בישראל כ-200,000 עובדים זרים בלתי חוקיים וכי מספר העובדים הזרים הבלתי חוקיים עולה. עוד צוטטו דבריו של גורם בכיר במשטרה לפיהם "אנחנו שוב חוזרים לקטסטרופה שהייתה כאן, למצב שבו יותר ממיליארד דולר יוצאים ממדינת ישראל".
על פי הפרסום, אפילו אותם שוטרים שנותרו, רשמית, במשטרת ההגירה, נשלחים יום יום למשימות תגבור משטרתיות, שלא בתחום הטיפול בעובדים זרים השוהים בישראל בניגוד לחוק. כך, לכאורה, לא נותר כוח אדם מספק, אם בכלל, לטיפול במשימת הטיפול בעובדים זרים השוהים באופן בלתי חוקי בישראל.
תופעה של מאות אלפי עובדים זרים בלתי חוקיים בישראל מביאה לא רק לפגיעה קשה בכלכלה ולפגיעה קשה בזכויות האדם של אותם עובדים בלתי חוקיים עצמם; תופעה כה רחבה אף מהווה פגיעה ניכרת בשלטון החוק בישראל, ובאמון הציבור בכך שישראל הינה מדינה שבה החוקים נאכפים.
זאת ועוד: אף שיכולות להיות דעות שונות לגבי החלוקה המדויקת של התקציבים המשטרתיים בין המשימות השונות, קשה לראות כיצד ניתן להצדיק החלטה להפקיר כליל תופעה של כ-200,000 איש, מתוך אוכלוסיה של כשבעה מיליון בלבד, השוהים במדינה בניגוד לחוק.
לפי התגובה המיוחסת למשטרה בכתבה, "באשר לגידול העובדים, בניגוד לעבר, המשטרה מתמקדת במחוללי התופעה ובניסיון לעקר את אותם הגורמים שמייצרים את התופעה". אם המעבר להתמקדות ב"גורמים שמייצרים את התופעה" מביא לגידול מספר העובדים הבלתי חוקיים, נשאלת השאלה אם אין מקום לחזור לשיטה הקודמת, אשר הביאה, ככל הנראה, להרחקתם של מעל 150,000 שוהים בלתי חוקיים.
לכן ככל שיש בפרסום אמת, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהשר לבטחון פנים כי יבוטל קיצוץ מספר השוטרים במשטרת ההגירה, וכי זמנם של שוטרי ההגירה שנותרו ייוחד לטיפול בעובדים זרים השוהים בישראל באופן בלתי חוקי.