בעקבות פנית התנועה לאיכות השלטון ליו"ר הכנסת הודיע מזכיר הכנסת רשמית לתנועה כי הצעת החוק לשינוי מבנה קופות החולים הוצאה ביום 14.12.07 מחוק ההסדרים על פי החלטת הכנסת ותועבר לוועדה לשם הכנתה לקריאה שניה ושלישית.

בעקבות פנית התנועה לאיכות השלטון ליו"ר הכנסת הודיע מזכיר הכנסת רשמית לתנועה כי הצעת החוק לשינוי מבנה קופות החולים הוצאה ביום 14.12.07 מחוק ההסדרים על פי החלטת הכנסת ותועבר לוועדה לשם הכנתה לקריאה שניה ושלישית.
לטענת התנועה במכתבה מיום 5.12.07 , הוצאת ההצעה ממסלול תקין של חקיקה כאשר ההצעה נתקלה בהתנגדות בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, לוקה לא רק בפגמים המוכרים בחוק ההסדרים, אלא מהווה שימוש לרעה בהליכי חקיקה, חוסר תם לב בולט ומעשה אנטי דמוקרטי מובהק, לאור השמש.
במכתבו לתנועה לאיכות השלטון מציין מזכיר הכנסת כי " כידוע , הצעת חוק ההסדרים הינה הצעת חוק ממשלתית ומטבע הדברים יו"ר הכנסת אינה יכולה להתחייב כי נושא זה או אחר לא יכלל בהצעת חוק ההסדרים בעתיד, אולם היא מקווה שכתוצאה מפעולות הכנסת השנה יצומצם חוק ההסדרים בשנה הבא למינימום הנדרש"
עו"ד דניאל קירס בשמה של התנועה לאיכות השלטון פנה במכתבו הנזכר ליו"ר הכנסת ולממשלה לנוכח השימוש לרעה בחוק ההסדרים שנעשה בעניין הצעת החוק לשינוי מבנה קופות החולים.
בפתח דבריה ברכה התנועה על ניסיונה של יושבת ראש הכנסת ח"כ דליה איציק וניסיונות קודמים של ח"כ רוחמה אברהם, לעמוד איתן מול הממשלה, על מנת להתחיל לשים קץ לשימוש בחוק ההסדרים להצעות חוק שאינן בעלות זיקות ישירות והכרחיות לתקציב.
כן ציינה התנועה את העובדה שממשלת ישראל ממשיכה בנוהג של חוקי ההסדרים שהינו פסול לכל הדעות. זו דוגמה מובהקת לכך שאף נוכח ריסון השיפוטי שבו מצטיין בית המשפט העליון, הממשלה אינה לוקחת על עצמה לעשות את המעשה הנכון.
שימוש הממשלה בחוק ההסדרים מסיבי כ"אמצעי סל" לחקיקה בבת אחת של מספר רב ומגוון רחב של נושאים, שככלל אינם מוצעים על ידי משרד הממשלה המתמחה בנושא (אלא על ידי האוצר) ואינם בעלי זיקות ישירות והכרחיות לתקציב (אלא הצעות לשינויים מבניים מרחיקי לכת), הכל בהליכי חקיקה מהירים וחריגים, תוך עקיפת הוועדה המתמחה בנושא – עושה את ההליך הדמוקרטי פלסתר, מהווה בושה לכנסת ומכרסם בהפרדת רשויות, ומכאן בדמוקרטיה עצמה.
מכתבה של התנועה הוצא על רקע הפרסום ב"ידיעות אחרונות" כי בדיון בחודש יוני בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, הצעת החוק בענין שינוי מבני בקופות החולים נתקלה בהתנגדות חריפה של וועדה זו, המתמחה בנושא הבריאות. על פי הפרסום, נוכח ההתנגדות העניינית שהועלתה בוועדה, נציג אגף התקציבים ראובן קוגן "ניגש למנכ"ל מכבי, ד"ר קוקיה, לחץ את ידו ואמר לו בעוקצנות: נתראה בחוק ההסדרים (כלומר, אני לוקח את ההצעה שלנו ממסלול החקיקה רגיל, שנחסם כאן, למסלול הפרוץ של חוק ההסדרים)".
ואכן, הוכנסה ההצעה לחוק ההסדרים.

התנועה טענה כי אם יש בפרסום אמת, הרי העברת ההצעה לשינוי מבני בקופות החולים לחוק ההסדרים מהווה לא רק פגם היורד לשורש הליך החקיקה ופגיעה קשה וניכרת בערכים מהותיים של משטרנו החוקתי בנושא החקיקה – פגמים המשותפים לנושאים רבים המופעים בהצעת חוק ההסדרים עב הכרס;

הוצאת הצעת חוק, שכבר נכנסה למסלול הענייני והראוי של דיון בוועדה המתמחה בנושא, מהליך חקיקה תקין והכנסתו לחוק ההסדרים רק על מנת למנוע את אותו הליך החקיקה הרגיל שכבר החל, אינה אלא שימוש לרעה בהליכי חקיקה וחוסר תום לב בולט; מדובר במעשה אנטי-דמוקרטי מובהק לאור השמש.
לאור כל זאת בקשה התנועה מהממשלה ומיו"ר הכנסת את אישורם המחייב על כך שהצעת החוק בנושא השינוי המבני בקופות החולים הוצאה מחוק ההסדרים, וכי לא תוחזר להצעות חוק הסדרים בעתיד.