התנועה לאיכות השלטון לנשיא מכללת ספיר פרופ' זאב צחור: יש לנהוג בחומרה כלפי המרצה שפגע בחופש הביטוי ובכבודם של סטודנטים.

התנועה לאיכות השלטון לנשיא מכללת ספיר פרופ' זאב צחור: יש לנהוג בחומרה כלפי המרצה שפגע בחופש הביטוי ובכבודם של סטודנטים.
וזאת בין היתר על רקע הפגנת חוסר כבוד שהוא רוכש לערכים דמוקרטיים בסיסיים ביותר ולדגל המדינה.
במכתבה לפרופסור צחור מציינת התנועה לאיכות השלטון כי לפני כחודשיים פנתה אליו בנוגע לפרסום בו נטען כי מרצה בחוג לקולנוע אשר דרש מסטודנט לצאת מכיתתו בטענה שהוא מסרב ללמד חיילים, שוטרים וקצינים במדים. התנועה לאיכות השלטון ביקשה לבצע בירור במטרה למנוע הישנות מקרים מעין זה, אם אכן אירעו.
בימים אלה התפרסם כי אותו מרצה דרש לכאורה מתלמידה שעל תיקה מופיע דגל ישראל לצאת מן הכיתה.
אם אכן אירע המקרה כפי שפורסם, הרי שמדובר בהגבלה בוטה של חופש הביטוי על ידי מרצה במוסד אקדמי ויש לראות זאת בחומרה. אין זה ראוי כי סטודנט במדינה דמוקרטית המבקש להביע את הזדהותו עם דגל המדינה, יוגבל על ידי מורה במוסד אקדמי.
אם אכן אירעו שני המקרים הנ"ל כפי שפורסם, הרי שבשניהם עולה כי המרצה הנכבד לוקה בחוסר כבוד לערכים דמוקרטים בסיסיים ביותר.
במקרה הראשון, מדובר בהתנכלות לתלמיד על רקע העובדה שבחר למלא את חובתו האזרחית הבסיסית ולשרת במילואים. והרי ידוע לכל, ובכלל זאת למרצה הנכבד, כי בלוח הזמנים העמוס של סטודנטים, הם נאלצים מטבע הדברים מפעם לפעם, להגיע לכיתה לפני או אחרי שירות מילואים, כדי שלא להפסיד חומר לימודים נוסף. התנהלותו של המרצה במקרה זה אף הייתה כרוכה בפגיעה בכבודו של הסטודנט, רק משום שדעותיו שונות מדעותיו של המרצה.
במקרה השני, מדובר כאמור בהתנכלות לתלמידה תוך אי כיבוד חופש הביטוי שלה.
בשני המקרים יש להוסיף ליחס הבוטה כלפי סטודנטים מצד מרצה, אף יחס מזלזל כלפי ערכים בסיסיים בכלל חברה דמוקרטית ובכללם, הנכונות למלא את החובות האזרחיות המוטלות על אזרחי המדינה והזכות לכבד את דגל המדינה וסמליה.
באם אכן נכונות העובדות אשר פורסמו, סבורה התנועה לאיכות השלטון כי התנהגות מעין זו של מרצה המלמד במוסדות חינוך בישראל ובפרט כאשר אותם מוסדות מסובסדים מכספי הציבור הינה- בלתי ראויה באופן קיצוני.
לפיכך, באם אכן יש אמת בפרסומים הנזכרים לעיל, סבורה התנועה כי מוסד אקדמי כמכללת ספיר, אינו יכול להשלים עם התנהגות ואמירות שכאלו, ויש לנקוט בצעדים משמעתיים ברורים כנגד המרצה ובכלל זאת להבהיר כי אם ברצונו להמשיך וללמד, עליו להפסיק את היחס המזלזל לעקרונות יסוד דמוקרטיים, אשר יש בו פגיעה בזכויות יסוד ובכלל זאת בכבודם של תלמידיו.