התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועצת המשפטית של משרד האוצר בבקשה לקבלת רשימת הנושאים בהם טיפל הדובר היוצא של האוצר , אלי יוסף העשויים לחפוף את עיסוקו החדש בחברת פוליסי

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועצת המשפטית של משרד האוצר בבקשה לקבלת רשימת הנושאים בהם טיפל הדובר היוצא של האוצר , אלי יוסף העשויים לחפוף את עיסוקו החדש בחברת פוליסי
וזאת לאור ההגבלות השונות שקבעה היועצת לגבי יוסף בתפקידו החדש.
במכתבה מציינת התנועה כי מפרסומים בכלי התקשורת עולה כי מר אלי יוסף, דובר משרד האוצר מזה שנים ארוכות, פרש בראשית השבוע מהשירות הציבורי והוא מתעתד להתחיל לעבוד בחברת הלובינג "פוליסי" של מר בוריס קרסני, כבר בפברואר הקרוב.
כידוע חברת הלובינג "פוליסי" מייצגת לקוחות רבים, אשר רוצים בקידום ענייניהם מול משרד האוצר.
עוד עולה מפרסומים בכלי התקשורת כי היועצת קבעה בחוות דעתה הגבלות שונות על פעילותו של מר יוסף וביניהן הבהרת כי הוא אינו רשאי לטפל ולייצג מול משרד האוצר גורמים שונים שבמסגרת תפקידו במשרד האוצר היה מר יוסף מעורב בטיפול בעניינם ו/או נכח בדיון שהתקיים בעניינם- ללא מגבלת זמן. זאת, בהתאם להוראות סעיף 2 לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969 (להלן-"חוק הצינון").
ברי כי במסגרת שנות שירותו הרבות בשירות הציבורי טיפל מר יוסף בעניינים רבים מאוד הנוגעים לגופים שונים, אשר קרוב לוודאי שחלקם אף מיוצגים על ידי חברת "פוליסי".
בכדי להצליח ולקיים ההגבלות אותן התות למר יוסף כמו גם הצורך לקדם שקיפות שלטונית ובקרה בעתיד על קיום ההגבלות דנן מן הראוי לערוך, בשיתוף עם מר יוסף, רשימה ברורה של העניינים בהם טיפל במסגרת שירותו הציבורי, אשר עשויים להיות בחפיפה עם עיסוקו החדש בחברת "פוליסי" מול משרד האוצר; מן הראוי לערוך הרשימה דנן עוד בטרם יחל מר יוסף בעבודתו החדשה.
ללא עריכת רשימה כאמור יהא בהגבלה דנן משום אות מתה ותו לא, משעה שלא יהיה ניתן לברר בזמן אמת האם מר יוסף עומד בהגבלות, אשר הותוו לו על פי חוק אם לאו.
בשל הצורך בקידום שקיפות ויכולת הבקרה על מהלכי השלטון על ידי הציבור עצמו מן הראוי לפרסם רשימת העניינים הללו.