התנועה לאיכות השלטון דורשת מהשר לבטחון פנים, המפכ"ל ופרקליט המדינה לפעול מיידית למניעת הפגיעה בסנ"צ אפרים ארליך (קרמשניט)

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהשר לבטחון פנים, המפכ"ל ופרקליט המדינה לפעול מיידית למניעת הפגיעה בסנ"צ אפרים ארליך (קרמשניט)
וזאת על רקע לטענתה לכאורה בעדותו בועדת זיילר
במכתבה לשר לבטחון פנים, למפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה דורשת התנועה כי יפעלו למניעת הפגיעה בסנ"צ אפריים ארלייך וזאת באמצעות הכוונה להעבירו לתפקיד אחר כנגד רצונו ומתוך שיקולים זרים . פגיעה זאת הינה המשך להפלייתו לרעה של סנ"צ אפריים ארליך ולקידומו לדרגה ולתפקיד הראויים לו, בהתאם לניסיונו, לכישוריו ולפועלו.
התנועה מזכירה כי סנ"צ ארליך היה הגורם המניע לחשיפת החשדות בגינן הוקמה וועדת זיילר. סנ"צ ארליך העיד ארוכות בפני ועדת זיילר ואכן וועדת זיילר מצאה, כי הדברים שמסר הינם אמת. בעקבות חקירתה פרסמה הוועדה ממצאים קשים ביותר, בנוגע לתפקודה של משטרת ישראל ובנוגע לרמתה המקצועית והמוסרית של מערכת אכיפת החוק.
על רקע פועלו זה, השתלחו כנגדו, באופן חמור ביותר, גורמי משטרה בכירים. בין השאר התפרסם בעיתון מעריב מיום 23/6/06, עמ' 10, בכתבה מאת אבי אשכנזי כדלקמן:
"אחד מיועציו של המפכ"ל קראדי, המכהן כיועץ חיצוני למשטרה, אמר אתמול למעריב: "כבר מזמן היו צריכים לחתוך לקצין הזה את הלשון. במקום להתעסק בעבודה שלו הוא מתעסק בגיבובי רכילות"."

עוד טרם העיד סנ"צ ארליך בפני וועדת זיילר, ביקשה התנועה לאיכות השלטון מפרקליט המדינה, כי יעניק לו חסינות וחיסיון, כדי למנוע התנכלויות כלפיו.
במכתבו של פרקליט המדינה מיום 24/5/06, העניק פרקליט המדינה חסינות לסנ"צ ארליך. המכתב התייחס לסוגיית הפגיעה בקידומו של סנ"צ ארליך ונקבע בו כך:
"יצויין כי החסינות האמורה אינה נסבה על שאלת כשירותו של המקור למלא תפקידים שונים, עם זאת, אנו משוכנעים כי גם נושא זה, ככל שיעלה לדיון בעתיד, יבחן לגופו באופן ענייני על ידי הגורמים המוסמכים."
לצערנו עדים אנו, למרות הדברים שנכתבו במכתבו של פרקליט המדינה, כי פעם אחר פעם נחסמים בפני סנ"צ ארליך אפשרויות קידום במשטרה.
באופן מפתיע סנ"צ ארליך טרם זכה לקידום ולא זכה לקבל אף אחד מהתפקידים עליהם התמודד מאז פעל לחקירת חשדות לשחיתות במשטרה.אין זה מקובל, כי קצין המקבל הערכות מעולות ומועמד מזה מספר שנים לתפקידי נצ"מ נותר בתפקידו ובדרגתו ואיננו מקודם. והנה היום נמסרה הודעה לסנ"צ ארליך כי יש כוונה להעביר מתפקידו אותו הוא מבצע בהצלחה, לתפקיד אחר וזאת בניגוד לרצונו . התנועה מציינת כי לא ניתן להשתחרר מן הרושם הקשה אך הברור, כי מדובר בניסיון לפגוע בסנ"צ ארליך בשל חלקו בחשיפת החשדות לשחיתות ולהצפת הליקוים בתפקוד המשטרה ומערכת אכיפת החוק.
רק כי בחודש אפריל זכתה היחידה שעומד בראשותה סנ"צ ארליך בתעודת הוקרה כיחידה מצטיינת על פעילותה ומילוי תפקידה. תעודה זו הינה מעידה אף היא עד כמה סנ"צ ארליך הינו איש מקצוע מצטיין ומוערך. יש בכך כדי להדגיש, את חוסר ההוגנות והנקמנות בכך, שאנשים פחות ותיקים ופחות ראויים ממנו מבוכרים לקידום, על פניו ואילו הוא נדחק הצידה לתפקידים שאין לו כל עניין בהם ובמקביל לכך נמנע קידומו. היום לאחר שנמסרה ל סנ"צ ארליך ההודעה, התעלף ואיבד את הכרתו ופונה באמבולנס לבית החולים, כאשר ברגעים אילו הוא מאושפז במחלקה הפנימית בבית החולים אסף הרופא.
התנועה לאיכות השלטון רואה במפכ"ל כמי שאחראי לסנ"צ ארליך להשיבו למסלול ממנו הושט מתוך שיקולים זרים וכדי לבוא איתו חשבון. כמו כן אנו רואים במפכ"ל כמי שנושא באופן אישי באחריות לפגיעה בסנ"צ ארליך ולכל נזק אישי אשר ייגרם לו בשל פגיעה זו.
התנועה מבקשת לדעת האם בדעתם פעול כאמור לעייל וזאת תוך 48 שעות על מנת לאפשר לה הצורך בפניה לערכאות.