התנועה לאיכות השלטון ואיגוד מבקרי הרשויות המקומיות עתרו לבג"ץ להורות לבית הדין למשמעת של הרשויות המקומיות ולעיריית טבריה שלא לעשות שימוש בחמרים שנאספו תוך חדירה לספריית הקבצים של מבקר עיריית טבריה

התנועה לאיכות השלטון ואיגוד מבקרי הרשויות המקומיות עתרו לבג"ץ להורות לבית הדין למשמעת של הרשויות המקומיות ולעיריית טבריה שלא לעשות שימוש בחמרים שנאספו תוך חדירה לספריית הקבצים של מבקר עיריית טבריה

התנועה לאיכות השלטון ואיגוד מבקרי הרשויות המקומיות בישראל באמצעות עוה"ד ברק כלב ומיקה קונר קרטן עתרו לבג"ץ להוציא צווים על תנאי שיורו לבית הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות להימנע מלהתיר שימוש בחומרים שנאספו תוך חדירה לספריית הקבצים של מבקר עיריית טבריה בנימין אליהו הנמצאת על השרת העירוני במסגרת ההליך המשמעתי.
להורות לעיריית טבריה, להימנע מכל עיון ו/או שימוש אחר, גם שלא במסגרת ההליך המשמעתי שנפתח בהוראת ראש העיר כנגד מבקר העירייה, בחומרים שנאספו מספריית קבצי המבקר.
להורות לעירית טבריה להימנע בעתיד מחדירה לספריית הקבצים של מבקר הרשות ללא ידיעתו והסכמתו. ולפעול להעברת כל החומרים שנאספו מתוך ספריית הקבצים של המבקר לידי מנהל אגף הביקורת ברשויות המקומיות של משרד הפנים, אשר יקבל החלטה האם יש מקום לשימוש בחומרים ואם כן, איזה שימוש..
כן מבקשות העותרות כי יצא צו ביניים המורה למשיבים להימנע מלעשות כל שימוש במידע שהועתק מספריית הקבצים של מבקר העירייה עד להכרעה בעתירה זו.
אם וככל שיחליט בית המשפט הנכבד שלא להוציא צו ביניים כמבוקש, מתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע את העתירה לדיון דחוף; זאת, לאור העובדה כי בית הדין למשמעת הוציא תחת ידו החלטה תקדימית באשר ליכולת וללגיטיימות של חדירה לספריית הקבצים של הביקורת הפנימית על ידי הגורם המבוקר, החלטה כאמור, כל עוד היא עומדת בתוקפה, מובילה לפגיעה חמורה בתפקודה ובאפקטיביות של הביקורת הפנימית במדינת ישראל. על כן הצורך הדחוף להפוך ההחלטה דנן.

עניינה של עתירה זו בהחלטת בית הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות, לקבל כראיה בהליך משמעתי המתנהל כנגד מבקר עיריית טבריה, מידע אשר הועתק מספריית הקבצים האישית של המבקר במקום עבודתו ובה קבצי דואר אלקטרוני ( outlook), יומן פגישות, ספר טלפונים, מסמכים שונים וגיבויים של קבצים נוספים. ספריית הקבצים נמצאת על שרת המחשבים של עירית טבריה וכניסה אל ספרייה זו דרך מחשבו של המבקר ואפשרות הגישה אליה ממחשבו מותנית בהקשת סיסמה. העתקת המידע נעשתה על ידי העירייה ללא ידיעתו והסכמתו של כשנה קודם להגשת התובענה המשמעתית. יובהר כי אלמלא הפריצה דרך השרת העירוני לא היה ניתן להיכנס לספריית הקבצים של מבקר העירייה, אלא דרך מחשבו האישי המאובטח באמצעות סיסמה.
משמעותה של החלטה זו היא, הלכה למעשה, התרת האפשרות של הגורם המבוקר ברשות המקומית לחדור לספריית הקבצים של המבקר ולהגיע למידע של מבקר הרשות, כמו לכל ספריית קבצים אחרת ברשות, ובכך להגיע למידע חסוי הנוגע לביקורת הנערכת, לשבש הליכי הביקורת ולפגוע פגיעה עמוקה ביכולתו של המבקר לאסוף מידע רגיש נוכח חשיפתו האפשרית.
ההליך המשמעתי המתנהל כנגד המבקר הניב את החלטת ביה"ד, אשר משמעותה פגיעה במעמדו של מבקר הרשות המקומית, במקורות המידע שלו, ביכולתו לבצע ביקורת וכן פגיעה בהיקף ההגנה שראוי כי תינתן למבקר מפני ניסיונות להתנכל לו ו/או להביא לפיטוריו, בשם לב למהות תפקידו של המבקר כמי שמבקר את התנהלותה של הרשות המקומית- בכלל ונושאי התפקיד בה – בפרט.