התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לביטול ההחלטה להעביר את סנ"צ אפרים ארליך (קרמשניט) מתפקידו כראש היחידה המרכזית באגף התנועה ולמנותו לתפקיד סגן מפקד מרחב חברון

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לביטול ההחלטה להעביר את סנ"צ אפרים ארליך (קרמשניט) מתפקידו כראש היחידה המרכזית באגף התנועה ולמנותו לתפקיד סגן מפקד מרחב חברון
לטענת התנועה ההחלטה נובעת מתוך שיקולים בלתי עניינים ובכלל זאת הרצון לבוא עימו חשבון לאחר שפעל לאורך השנים והתריע על ליקויים יסודיים בהתנהלות קציני משטרה ובכללם קציני משטרה בכירים, אשר בחלק מן המקרים הגיעו כדי שחיתות חמורה, ובפרט לאור כך שפעל לחשיפת פרשת "האחים פריניאן" ופעל באופן שהוביל להקמת ועדת זיילר. ובשעה שפעולותיו היו לצנינים בעיני מספר קצינים בכירים בפיקוד המשטרה.

התנועה למען איכות השלטון בישראל וסנ"צ אפרים ארליך (קרמשניט) עתרה לבג"ץ באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ומיקה קונר קרטן להוצאת צו על תנאי המורה למפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן ולמשטרה לנמק מדוע לא תבוטל ההחלטה להעביר את סנ"צ אפרים ארליך מתפקידו כראש היחידה המרכזית באגף התנועה, ולמנותו לתפקיד סגן מפקד מרחב חברון (שמשמעותו למעשה סגן מפקד תחנת משטרת חברון), המהווה הסטתו מן המסלול המקצועי בו היה מצוי עד היום, תוך דחיקתו לתפקיד שאינו במסגרת ניסיונו, כנגד רצונו, ובאופן שברור לכל כי מדובר בעיכוב קידום ו/או בפגיעה בו, כך גם על פי תצהירו של נצ"מ בדימוס מאיר גלבוע שצורף לעתירה. זאת חרף העובדה כי אין חולק שזכה להערכות מקצועיות מעולות ולהצטיינות בכל תפקידי הפיקוד שעבר עד היום, לטענת התנועה נפלו בהחלטה הפגמים הבאים:
ההחלטה נובעת מתוך שיקולים בלתי עניינים ובכלל זאת הרצון לבוא עימו חשבון לאחר שפעל לאורך השנים והתריע על ליקויים יסודיים בהתנהלות קציני משטרה ובכללם קציני משטרה בכירים, אשר בחלק מן המקרים הגיעו כדי שחיתות חמורה, ובפרט לאור כך שפעל לחשיפת פרשת "האחים פריניאן" ופעל באופן שהוביל להקמת ועדת זיילר. ובשעה שפעולותיו היו לצנינים בעיני מספר קצינים בכירים בפיקוד המשטרה.
ההחלטה מהווה הפרה בוטה של הבטחה שלטונית שניתנה לעותר 2 על ידי פרקליט המדינה הקודם- שלא לפגוע בו ולבחון את כשירותו מתוך שיקולים עניינים בלבד, לאור פעולותיו לחשיפת פרשת פריניאן אשר הובילו להקמת ועדת זיילר ולהתפטרות מפכ"ל המשטרה הקודם .
ההחלטה נעשית תוך הפרת זכות הטיעון- ושלילת זכותו של ארליך לראיון אצל השר לביטחון פנים ,הנתונה לו על פי נהלי המשטרה, כדי לפרט את הפגיעה המתמשכת בו.
החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני בכך שהיא ממנה את ארליך לתפקיד שאינו במסגרת התמחותו המקצועית בתחום הלחימה בפשיעה. כן מבקשת התנועה צו על תנאי המורה למפכ"ל, למשטרה לשר לבטחון פנים ולפרקליט המדינה לנמק מדוע לא ימונה ארליך לתפקיד ההולם את מסלול קידומו המקצועי הטבעי וכן לשר לבטחון פנים מדוע לא יפעל לביטול ההחלטה בשל הפגמים שנפלו בה כשר הממונה על משטרת ישראל. כמו גם לקיום ההבטחה המנהלית שניתנה לעותר 2 על ידי הגורמים המוסמכים ביותר לפיה לא יפגע מבחינה מקצועית לאור פעולותיו לחשיפת פרשת פריניאן אשר הובילו להקמת ועדת זיילר ולהתפטרות מפכ"ל המשטרה הקודם.
כן מבקשת התנועה לאיכות השלטון צו על תנאי המורה לפרקליט המדינה מדוע לא תבוטל ההחלטה המהווה הפרת הבטחה שלטונית שניתנה ע"י פרקליט המדינה הקודם שלא לפגוע בו ולבחון את כשירותו מתוך שיקולים עניינים בלבד, לאור פעולותיו לחשיפת פרשת פריניאן אשר הובילו להקמת "ועדת זיילר" ולהתפטרות מפכ"ל המשטרה הקודם .
כן מבקשת התנועה צו ביניים דחוף המעכב לפי שעה את העברתו של ארליך מתפקידו כמפקד היחידה המרכזית באגף התנועה וכן את הצבתו בתפקיד סממ"ר חברון, ובכלל זאת מונע את איושו מחדש של התפקיד אותו ממלא כיום ארליך וזאת עד לבירור עתירה זו.

***** לעתירה מצורף תצהירו של מפכ"ל המשטרה לשעבר רב ניצב (בדימוס) אסף חפץ
המבהיר כי מתוך היכרותו רבת השנים עם נורמות המינוי הנהוגות במשטרת ישראל, הוא סבור כי מינויו של סנ"צ ארליך לתפקיד סממ"ר חברון, כתפקיד רוחב רביעי בדרגת סגן ניצב, הינו בלתי סביר באופן קיצוני (בנסיבות אלה, ובכל הכבוד הראוי לתפקיד המוצע, מבהיר רנ"צ (בדימוס) חפץ, כי מינויו של סנ"צ ארליך לתפקיד רוחב רביעי זה בדרגת סנ"צ, אינו הולם את כישוריו וניסיונו כפי שתוארו לעיל מינוי זה אינו עולה בקנה אחד עם נורמות המינוי הראויות והנוהגות במשטרת ישראל, לפיהן יש להבטיח כי קצינים מעולים, שהוכיחו את כשירותם ויושרתם, כדוגמת ארליך יקודמו
לעתירה מצורף גם תצהירו של נצ"מ בדימוס ד"ר מאיר גלבוע, אשר סבור כי מינויו של קצין בדרגת סגן ניצב לתפקיד רוחב רביעי, כבמקרה של ארליך לתפקיד סממ"ר חברון, בפרט כאשר מדובר במינויו של מי שאינו במסלול הפיקוד המקצועי במחוז ש"י, מינוי שכזה, בנסיבותיו של ארליך מתאים למי שאינו צפוי לקידום במסלול הפיקודי מבצעי , עוד מצהיר גלבוע כי בנסיבות דנן, ומתוך היכרותו רבת השנים עם נורמות המינוי הנהוגות במשטרת ישראל, המדובר במהלך מינוי המכונה בעגה המשטרתית כ"מקרר" או "הקפאה".

לפרטים: שוקי לבנון דובר התנועה- 0522860181