התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ להפסקת כהונתו הארוכה קיצונית (מעל 11 שנה) של נציב שירות המדינה שמואל הולנדר למרות הכשלים, הפגמים והליקויים הקשים בתפקודו ובתפקודה של הנציבות בראשותו, כפי שעולים פעם אחר פעם מדו"חות מבקר המדינה.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ להפסקת כהונתו הארוכה קיצונית (מעל 11 שנה) של נציב שירות המדינה שמואל הולנדר למרות הכשלים, הפגמים והליקויים הקשים בתפקודו ובתפקודה של הנציבות בראשותו, כפי שעולים פעם אחר פעם מדו"חות מבקר המדינה.
העתירה הוגשה לאחר שלפני כשנה התחייבה המדינה במסגרת תגובתה לעתירה קודמת של התנועה לקציבת כהונתו של הנציב, כי סוגית קצובת כהונתו של נציב שירות המדינה נבחנת במסגרת דיון בעבודת מטה, המדינה התחייבה אז כי ההחלטה תתקבל תוך זמן קצר דבר שלא התבצע חרף ההתחייבות האמורה.
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה לבג"ץ באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ודפנה קירו כהן להוצאת צו על תנאי המורה לממשלה ולראש הממשלה לנמק מדוע לא יפעילו את סמכותם מכוח סעיף 6 לחוק שירות המדינה (מינוים), תשי"ט-1959, ויביאו לסיום כהונתו של נציב שרות המדינה שמואל הולנדר ו/או להעברתו מתפקידו כנציב שירות המדינה, וזאת נוכח הכשלים, הפגמים והליקויים הקשים בתפקודו ובתפקודה של הנציבות בראשותו, כפי שעולים פעם אחר פעם מדו"חות מבקר המדינה, נוכח הפגיעה האנושה בנציבות, בתהליכי קבלת עובדים לשירות המדינה ונוכח הפגיעה הקשה באמון הציבור במערכת השלטונית כל עוד נותר הולנדר בתפקידו הרם, על אף הצטברות הראיות המנהליות, כי נציבות שירות המדינה בראשותו הלכה למעשה התפרקה מיעודה, חטאה לתפקידה והפקירה את מערכת המינויים ללחצים, עיוותים, למקורבים ולמקושרים. וכן מדוע לא יקצבו את משך כהונתו לאור משך כהונתו כנציב שירות המדינה, תקופה החריגה באופן קיצוני מהנהוג בשירות המדינה בתפקידים מקבילים, ונוכח הכשל המתמשך בתפקודו כעולה מדוחות מבקר המדינה. כן מבקשת התנועה לאיכות השלטון צו על תנאי שיורה לממשלה לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע לא יפעלו להשלמת אמות המידה לקציבת כהונתם של נושאי משרה בכירים בשירות המדינה, ובכללם כהונת הולנדר , זאת נוכח העמדה העקרונית עליה הצהיר היועץ המשפטי לממשלה וכפי שבאה לידי ביטוי בתגובתה לבג"צ לפני למעלה משנה במסגרת עתירתה הראשונה של התנועה לאיכות השלטון להעברת הולנדר מתפקידו, כי עבודת המטה נמצאת בשלבי עבודה מתקדמים, וכי במסגרת אמות מידה אלה גם משרת נציב שירות המדינה נכללת במסגרת המשרות לגביהן מוצע לקבוע קציבת כהונה מראש. אך בפועל, למעלה מ – 3 שנים מאז החלה עבודה המטה; ולמעלה משנה מאז הצהירה על כך המדינה בפני בג"צ – טרם נקצבו כהונות בכירים בשירות המדינה- בכלל, וכהונתו של הולנדר – בפרט. התנועה לאיכות השלטון מבקשת גם כי יקוים דיון דחוף בעתירה בשל הצורך להביא להפסקת הפגיעה המתמשכת באמון הציבור נוכח החסינות דה פקטו הניתנת להולנדר – חרף העובדה שהוא אחראי באופן אישי לליקויים עמוקים, עליהם עמד מבקר המדינה, בין היתר בעצימת עין שיטתית ומתמשכת תוך הפרת חובתו הראשונית ואף העיקרית כנציב שירות המדינה – לעמוד בפרץ כדי להבטיח את קיומן של נורמות ציבוריות בסיסיות בעשיית מינויים בשירות המדינה.