השר ישי נמנע מלמנות חברי מועצת הרשות להסמכת מעבדות

השר ישי נמנע מלמנות חברי מועצת הרשות להסמכת מעבדות

במכתבה לשר אלי ישי שר התעשייה , המסחר והתעסוקה מציינת התנועה לאיכות השלטון כי השר נמנע ממינוי חברי מועצה של הרשות להסמכת מעבדות כנדרש על פי דין.
בהתאם לסעיף 8 לחוק הרשות הלאומית להסמכת מעבדות, התשנ"ז-1997 לרשות הלאומית להסמכת מעבדות (להלן-"הרשות") מועצה בת שבעה חברים. כאשר נציג המוסדות המוכרים להשכלה גבוהה יהיה זה שעליו תמליץ המועצה להשכלה גבוהה, זאת ללא כל שיקול דעת לשר הממונה. בהתאם להוראות סעיף 9(א) יהא נציג המוסדות המוכרים להשכלה גבוהה יו"ר המועצה.
למיטב ידיעת התנועה, כבר לפני כ-7 חודשים המליצו המוסדות המוכרים להשכלה גבוהה על פרופ' מרדכי שני, אשר נבחר מבין מועמדים שונים, להתמנות מטעמם לנציגם במועצה וליו"ר המועצה. תחת זאת, למיטב ידיעת התנועה, מינה השר ממלא מקום כיו"ר המועצה וזאת על אף ששמו של פרופ' שני מונח בפניו מזה חודשים ארוכים והוראות החוק הברורות בעניין.תחת זאת מינה השר ישי ממלא מקום בלבד, אשר מינויו שלו כחבר מועצה עומד לפוג בתוך שבועות אחדים. למיטב ידיעת התנועה נמנע השר ישי אף ממינויו של נציג חדש מטעם הארגונים הכלכליים וגם זאת לאורך חודשים ארוכים; למיטב ידיעת התנועה, העבירה אליו לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שם הנציג מטעמם עוד באפריל 2007 ואולם, טרם נעשו כל צעדים למנותו כנדרש. התנועה מבקשת מהשר את פעולתו לתיקון האמור לעיל בלא דיחוי. התנועה מציינת כי ככול שאלה הם פני הדברים, עולה תחושה קשה כי התנהלות זו מכוונת כדי להשפיע על החלטות המועצה, לכאורה. לאור כך מבקשת התנועה כי המועצה לא תכונס ותקבל החלטות חשובות, אשר נפקותן לשנים ארוכות, ובכלל זאת החלטות בנוגע למינוי נושאי משרה בכירים, כל עוד לא ימונו כל חברי המועצה כנדרש על פי דין וכפי שהיה ניתן למנותם לפני זמן רב. התנועה מבקשת מהשר את התייחסותו הדחופה לנושא נבקש התייחסותך הדחופה בתוך 3 ימים וזאת בטרם כינוסה של המועצה, וזאת בכדי שתוכל לשקול צעדיה המשפטיים.