התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בשל סירוב השר אלי ישי להשלים את הליך מינוי המועצה הלאומית להסמכת מעבדות.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בשל סירוב השר אלי ישי להשלים את הליך מינוי המועצה הלאומית להסמכת מעבדות.
וזאת בשעה שהגופים שעליהם הטיל החוק את החובה לאתר מועמד מטעמם ולהעבירו לשר לשם כהונה במועצת הרשות, מילאו חובתם זה מכבר. זאת, בנסיבות בהן אין כל טעם ענייני להימנעות זו, אשר גורמת למועצה לפעול בהרכב חסר, בפרט כאשר תלויה בפניה כעת סוגיית הארכת כהונתה של המנכ"לית והחלטות משמעותיות נוספות.
התנועה לאיכות השלטון באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ומיקה קונר קרטן עתרה לבג"ץ בדרישה הוציא צווים על תנאי המורים לשר התעשייה המסחר והתעסוקה לנמק מדוע הוא נמנע באופן תמוה מזה חודשים ארוכים מלהשלים את הליך מינוי מועצת הרשות הלאומית להסמכת מעבדות, בשעה שהגופים שעליהם הטיל החוק את החובה לאתר מועמד מטעמם ולהעבירו לשר לשם כהונה במועצת הרשות, מילאו חובתם זה מכבר. זאת, בנסיבות בהן אין כל טעם ענייני להימנעות זו, אשר גורמת למועצה לפעול בהרכב חסר, בפרט כאשר תלויה בפניה כעת סוגיית הארכת כהונתה של המנכ"לית והחלטות משמעותיות נוספות. וכן צו על תנאי המורה לשר לנמק מדוע לא יורה על מינויו של הנציג שנבחר מטעם הארגונים הכלכליים, אשר נקבע כי יחליף נציגם האחרון. זאת, חרף העובדה כי גם הארגונים הכלכליים פעלו כנדרש על מי חוק והעבירו כבר במאי 2007 את שמו של הנציג החדש למועצת הרשות מטעמם.
כן מבקשת התנועה כי יוצא צו ביניים המעכב לפי שעה את כינוסה של מועצת הרשות הלאומית להסמכת מעבדות , ובכלל זה כינוסה ביום ג' הקרוב 12 בפברואר 2008 וזאת עד לבירור עתירה זו. או לחלופין- צו ביניים, אשר לפיו מנועה המועצה מלמנות מנכ"ל קבוע חדש למועצה.
התנועה לאיכות השלטון מציינת בעתירתה כי הימנעותו של השר ישי מלמנות חברי מועצת הרשות לוקה בחוסר סבירות קיצוני ומנוגדת לחובתו על פי חוק הרשות ולא ניתן להסבירה בשיקולים ענייניים. ולכך מצטרפת חוליה עובדתית נוספת, אשר נדרשת כדי להשלים התמונה המונחת בפני בג"ץ, אשר מעוררת סימני שאלה משמעותיים נוספים לסיבת המחדל המתואר. התנהלותו זו של השר תמוהה שבעתיים משעה ש"הבטחות" לאי המשך כהונתה זכתה המנכ"לית לקבל כבר לפני חודשים ארוכים ממר עזרא גבאי, בעל מעבדת איזוטסט, אשר את פעולתה השעתה המנכ"לית בשל העובדה שהתגלו ממצאים קשים פלילים, בהתנהלות מעבדת איזוטסט. יובהר כי בגין איומים אלה, לסלקה מכיסאה, הוגש כנגד מר גבאי כתב אישום פלילי);