התנועה למען איכות השלטון קוראת לממשלת גרמניה לחקור ליקויים בניהול ועדת התביעות, עקב הגשת דו"ח בנושא זה על ידי הסוכנות היהודית והמשרד לענייני גמלאים.

התנועה למען איכות השלטון קוראת לממשלת גרמניה לחקור ליקויים בניהול ועדת התביעות, עקב הגשת דו"ח בנושא זה על ידי הסוכנות היהודית והמשרד לענייני גמלאים.

במכתב ששלחה לשגרירות גרמניה, קוראת התנועה לאיכות השלטון לפתוח בדחיפות בחקירת ליקויים בניהול ועדת התביעות.

בספטמבר 2007 הוזמן על ידי הסוכנות היהודית, בשיתוף השר לענייני גמלאים, "דו"ח בר-לב", העוסק בניהול לא תקין לכאורה של ועדת התביעות. ממצאי "דו"ח בר לב" מצביעים על ניהול לקוי של קרנות הארגון, שנועדו לניצולי השואה. הדו"ח חושף כי ברשות הועדה 900 מיליון דולר בנכסים נזילים, בנוסף לנכסי מקרקעין ברחבי העולם.

לפי הדו"ח, במהלך 4 השנים המתוארות בו, שמרה ועדת התביעות את מרבית הנכסים ונמנעה מלחלקם לזכאים לכך. בנוסף, נמצא כי ועדת הביקורת הפנימית לא פעלה באופן עצמאי ויעיל.
הדו"ח מצביע על העדר שקיפות ואי מתן דין וחשבון לגבי ניהול הנכסים על ידי ועדת התביעות.

נוסף לכך, בדיקה שביצעה התנועה למען איכות השלטון חושפת ניגוד אינטרסים מהותי בועדת התביעות: חברי הועד המנהל חברים גם בארגונים הממומנים על ידי הועדה.

התנועה קוראת לועדת התביעות לתת דין וחשבון בהתאם לאותם סטנדרטים של מנהל ציבורי המחייבים מוסדות ציבור אחרים. לטענת התנועה, יש לטפל בעניין בדחיפות, מאחר שרוב האוכלוסיה אותה משרתת הועדה מורכבת מקשישים וחלשים.

כמו כן, קוראת התנועה למבקר המדינה הגרמני לפתוח בחקירה בעניין עבודת ועדת התביעות. אין ספק כי במקרה זה, כשמדובר בקשישים, יש לפעול בהקדם האפשרי. אין ביטוי מתאים יותר למקרה זה מ"עכשיו או לעולם לא".