התנועה לאיכות השלטון פנתה למנכ"ל משרד המשפטים על מנת לשקול את סיום כהונתה של מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות מחוז דרום באם יאומתו הטענות לפיהן פעלה לכאורה בניגוד עניינים

התנועה לאיכות השלטון פנתה למנכ"ל משרד המשפטים על מנת לשקול את סיום כהונתה של מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות מחוז דרום באם יאומתו הטענות לפיהן פעלה לכאורה בניגוד עניינים
המנהלת -הגב' חנה מגד פעלה כאמור בעניינו של נאשם, חרף העובדה שעורך דינו שימש בזמן סמוך לכך פרקליטה האישי, אשר ייצג אותה בפני וועדת החקירה בראשות השופט זיילר.
במכתבה למנכ"ל משרד המשפטים, פרקליט המדינה ופרקליטת מחוז דרום, מציינת התנועה כי לידי התנועה הגיע מידע ממנו עולה כי מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות מחוז דרום, גב' חנה מגד, פעלה לכאורה בניגוד עניינים חריף לאישור הסדר טיעון מקל בת"פ 8185/06.
מן המידע אשר הגיע לידי התנועה עולה לכאורה השתלשלות העניינים הבאה:
א. בת"פ 8185/06 הועמד הנאשם לדין בגין עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה – עבירה לפי ס' 332(2) לחוק העונשין ובגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו עבירה לפי סעיף 275 לחוק.
ב. בכתב האישום המקורי תוארה מסכת עובדתית ממנה עולה כי הנאשם נמלט מניידת משטרה אשר הורתה לו לעצור לאחר שהבחינה בו נוהג תוך הפרת דיני התעבורה.
ג. הנאשם לא שעה להוראות השוטרים והמשיך לנסוע בפראות ובמהירות גבוה מאוד. השוטרים נאלצו לרדוף אחריו, תוך שהוא מבצע שורה של עבירות תנועה חמורות בנהיגתו אשר יש בהן לסכן חיי אדם.
ד. בשלב מסויים, פנה ב"כ הנאשם, עו"ד ביתן, אל הגב' חנה מגד והציע לה עסקת טיעון.
ה. הגב' חנה מגד פעלה לאישור עסקת טיעון מקלה עם הנאשם. במסגרת זאת הסכימה הפרקליטות כי יגזר על הנאשם עונש מאסר בפועל של 9 חודשי מאסר, עונש מאסר על תנאי פסילה וקנס. עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה נמחקה מכתב האישום. כפי שנהוג בד"כ, בית המשפט כיבד ואישר את הסדר הטיעון.
ו. יצויין כי בתיקים מעין זה, המשתייכים לקבוצת התיקים שנהוג לכנותם "תיקי מרדפים", אשר במהלכם מסרב נהג לעצור להוראת שוטרים ולאחר מכן נמלט תוך נהיגה פרועה המסכנת חיי אדם, נקבע בפסיקה רף ענישה כבד הרבה יותר והוא עומד על 3 עד 4 שנות מאסר בפועל. רף זה נקבע על ידי בית המשפט העליון בשורה של פסקי דין.
ז. הגב' חנה מגד פעלה כאמור בעניינו של הנאשם, חרף העובדה שעורך דינו, עו"ד ביתן, שימש בזמן סמוך לכך פרקליטה האישי, אשר ייצג אותה בפני וועדת החקירה בראשות השופט זיילר. כידוע, גב' מגד נמנתה על המוזהרים על ידי הוועדה, והוועדה אף מתחה ביקורת על אמינות עדותה. ראה לעניין זה החלטת ההזהרה של וועדת זיילר מיום 23/5/06, ועמ' 124 לדוח הוועדה.
התנועה סבורה כי מן האמור לעיל, עולה לכאורה פעולה בניגוד עניינים חמור מצד מנהלת מחלקה בפרקליטות מחוז.

לאור האמור לעיל, סבורה התנועה כי אין מנוס מלפעול במקרה זה לבדיקת הפרשה וככל שיש בסיס למסכת הנסיבות המתוארת לעיל, יש לפעול בלא דיחוי להשעייתה ולסיום כהונתה של הגב' מגד.
התנועה לאיכות השלטון מבקשת תשובה מהירה לפנייתה בכדי שתוכל לשקול את הצורך בהמשך צעדים משפטיים בעניין.